Opkomende horlogemerken

Allemaal mensen die over een paar jaar weer iets anders dragen, want dan is vintage weer uit, en zijn Ingersolls de nieuwe hype.
Dat hele hipster vintage gedoe is zo mainstream geworden dat een einde niet veraf kan zijn. Ik geef het nog een jaar of twee, hooguit.

1 like

Dan is vintage weer uit? Ik geloof er helemaal niks van. Misschien dat de grootste hype afneemt en de prijzen weer wat zullen zakken.

Kan je best geloven. Laten we kijken, in 2018… de toekomst is een fascinerend iets!

Ik hoop het van harte, want dan zijn alle interessante en zeldzame exemplaren weer voor een fatsoenlijk bedrag te koop. Ik vrees helaas toch van niet. We gaan het meemaken.

Interessant en zeldzaam blijven altijd de uitzonderingen he…

Ok dus vintage raakt uit behalve de zeldzame en interessante exemplaren? Dat zijn vrij specifieke voorspellingen die je doet.

Ik zet mijn geld op alles wat voor het eerst was en bijzondere complicaties. Er is in de regel niet veel van en je hebt maar één artikel op Hodinkee nodig en de prijs gaat als een raket!

Ik ben daar een paar weken geleden een topic over begonnen. En meer dan in dit draadje, is er imo niet bekend. Maar we houden de fora, FB-groepen en blogs nauwlettend in de gaten! Misschien wel verstandig om er nog even een of twee in te slaan, nu ze nog nieuw te koop zijn.:wink:

1 like

Zo is het mi altijd geweest…

Hoi Ed,

dat topic heb ik dan net even gemist. Zal hem gelijk even doorlezen! En inslaan is geen verkeerd idee, prijzen zijn nu inderdaad nog te doen. Hopelijk heeft TS hier ook wat aan.

1 like

Goede tip! Dit geldt dus niet voor de 009?
En bij monsterwatches zie ik ze ook niet meer.

http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m1041533279-dagaz-tsunami-caribbean-beste-en-meest-unieke-seiko-mod.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m1041514911-te-koop-seiko-skx007.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Zijn de bovenstaande ook aan te raden als waardevaste horloges?

Voor mijn gevoel is de boutique markt een beetje aan het inzakken door snel gegroeid aanbod van een altijd nog leuke kwaliteit. Voor mij persoonlijk is dat in ieder geval zo. Aloude gevestigde merken worden weer wat interessanter.

@Zulu

Ik zou voor jouw budget als de sodemieter een 1e generatie
black of orange monster scoren.:wink:
Deze worden de laatste tijd nog nauwelijks occasion aan geboden.
Ook niet in het buitenland.
Dat zegt wel wat.

Gelukkig heb ik mijn slag nog kunnen slaan met een made in japan versie.:stuck_out_tongue_winking_eye:

Grt.

:joy:

Humor van de bovenste plank.

Groeten,

Tecco

M.b.t. de eerste: Mijn kennis van Dagaz is beperkt. Maar de Tsunami, een 6309-hommage, kom je niet heel veel tegen, tweedehands. Nieuw wordt ie al een aantal jaren niet gemaakt. En hij is ook niet heel lang in productie geweest. Geloof dat ie nieuw rond de 300 Euro heeft gekost. Dus 't zou dan niet een megakoopje zijn. En verder is de wijzerplaat, volgens mij, een after market exemplaar. Wel weer een van Dagaz dan (een van de belangrijkste leveranciers van Seiko modding parts), zo te zien.
Wat, denk ik, niet helpt voor de waarde van Tsunami’s is dat Seiko inmiddels zelf ook een 6309-hommage heeft geïntroduceerd. En deze blijkt zeer populair.

De tweede: een nette en goede SKX007 voor 100 Euro is goedkoop. Maar ik kan geen uitspraken doen over de kwaliteit van dit exemplaar en zie trouwens dat ie al gereserveerd…

Een productiestop van de SKX007 betekent, imo, ook een van de 009 en 011. Deze zijn technisch exact hetzelfde; alleen een ander kleurtje wijzerplaat en bezel (en wijzers, in geval van de 011).
Hoe waardevast ze zullen zijn, moet blijken. Hoewel ik denk dat je voor een goede gebruikte altijd wel zo’n 150 Euro zult kunnen krijgen. Mogelijk wordt dit in de toekomst (iets) meer. We zullen zien!:slight_smile:

Dat zou inderdaad een goede investering kunnen zijn. Er van uit gaande dat de oud ijzer prijs de inflatie volgt :joy:

1 like

Humor zeker! Ik liet bijna een druppeltje lopen…:astonished:

Ik gok erop dat de Swatch Sistem51 en een Tissot Navigator Heritage een paar keer over de kop gaan de komende jaren…en de Tissot PRS516 Heritage blauw was ik helaas al te laat.

En als ik er helemaal naast zit, heb ik in elk geval 2 klokken die ik bijzonder vind en met veel plezier draag. Ik zie het dan ook niet als investering, maar als sierraad.

Hodinkee is wel een paar keer door het ijs gezakt de laatste tijd. De horloges in de shop verkopen ook niet meer zo rap. Een hoop mensen hebben ze toch in de smiezen denk ik…de boeven.

Speciale, veelal Japanse G SHOCK uitgaves kunnen
percentueel nog wel eens bOOmen.
( ongebruikt en met originele verpakking )
Maar dat is wel gebonden aan de echte G Freak community.

Grt.