Opmerkelijke momenten of situaties gedurende een horlogedeal

Kost dat geld dan? Dat zit toch gewoon in de bijtelling?

10 likes

Betaal je nou ook nog bijtelling voor die lijkenwagen van je?

2 likes

:joy:Geweldig…pijn aan mijn buik van het lachen :thumbsup: :joy::joy:

1 like

Omdat ik de vlaggetjes niet meer kan vinden.

3 likes

Aha dat is erg attent van je werkgever👍

1 like

Mijn meest aparte deal was toch wel een Breitling Aerospace die de verkoper met zijn eigen vliegtuig is komen brengen: Breitling Aerospace - Uit het luchtruim

22 likes

Bizar gaaf!

We hebben een winnaar van deze topic :grinning:

1 like

Een Seiko via MP: afspraak € 350, koper kwam hem afhalen. Horloge werd uitgebreid geinspecteerd, net als alle bescheiden die erbij zaten. Was niks op aan te merken. Zegt de potentiele koper “300”. Dus zeg ik netjes: we waren het eens over 350, dus geen cent minder. “Ik heb maar 300 bij”. Dat is dan jammer, we hadden een afspraak. Gerommel in zijn jas en broekzak waar nog wat briefjes en kleingeld uitkwam> totaal 320. Heb hem gezegd dat hij 350 kon betalen en anders zou de deal niet doorgaan. Mijnheer droop af. Vijf minuten later aan de telefoon: ik heb nog 25 in mijn auto gevonden (totaal 345). Geantwoord dat dit nog steeds geen 350 was. (tuut-tuut-tuut). Vijf minuten later weer telefoon: hij had nog wat parkeergeld gevonden, en kwam precies aan 350> gezegd dat hij terug kon komen met 350. En zo geschiedde.

(…)

Was een mijnheer uit een land waar afdingen gebruikelijk is. Daar ben ik een paar keer zo een oor aangenaaid, dat ik deze kans niet onbenut wilde laten.

22 likes

Goed zo. Poot stijf houden. Is op zich mooi actueel :+1:

6 likes

Jaren geleden op zoek naar een Omega Speedmaster sapphire sandwich.

Uiteindelijk een nieuwe gevonden in Barcelona. En in mijn beste Spaans - en geloof me, dat is en was weinig soeps - met verkoper Josep gemaild.

Tot een deal gekomen en een paar weken later kunnen afspreken in Barcelona in het fabuleuze Arts hotel, waar ik zat voor een congres.

De avond voor de deal John Travolta tegen gekomen in de lift van het hotel, heel cool (als je daar gevoelig voor bent, en ja, dat ben ik…).

De volgende dag tussen twee workshops door voor EUR 2150 deze geweldige klok van Josep in ontvangst genomen. Helaas geflipperd tegen een andere klok, maar de ervaringen er omheen met dat hotel, het Spaanse gestuntel en last but not least Travolta maken het mijn meest geweldige horlogedeal.

18 likes

Ooit eens een horloge van 44mm op marktplaats geplaatst. Reageerde een vrouw dat het haar wel wat leek. Ik vond het al gek met zo’n afmeting. Kwam ‘ze’ aan de deur en bleek het overduidelijk een man in jurk met blonde pruik en idd behoorlijk brede polsen. Een leuk contact en geen vooroordelen hoor, was alleen een beetje onwennig in het aanspreken hij/zij. Ook het horloge heeft ze ehm hij uiteindeljk meegenomen. Bij het vertrek nog wel even links en rechts naar buiten gekeken om te zien wie allemaal keken…

23 likes

Hahaha geweldig :joy:

1 like

Ik heb dit een keer van de andere kant meegemaakt. Bedrag afgesproken, meneer bezocht. Stond ik daar, met een tientje te weinig. En ik dacht echt dat ik ruim voldoende bij had. De verkoper zei al: “ach, dan laat dat tientje maar zitten”. Maar dat was niet de indruk die ik wilde achterlaten. Ben dus vertrokken naar het dichtstbijzijnde pinautomaat, maar helaas had ik die dag al maximaal gepind. Gelukkig woonde er een oom van me in de buurt. Die man had ik al jaren niet gezien en daar stond ik om 22:30 op de stoep om een tientje te schooien. All’s well that ends well: de verkoper vond het erg netjes van me en na de deal nog leuk bijgepraat met m’n oom onder een lekkere kop koffie.

6 likes

Tja, je weet hoe het met flipperaars gaat … ze beloven je alles om een klokkie te bemachtigen. Zo kocht ik dus een horloge van @vintage4all. Een Ecozilla, maar dan helemaal gecoat. Ik droomde al jaren van dat horloge.

Was oorspronkelijk van @H47 die me netjes berichtte dat hij het horloge ging verkopen. Als echte ‘hebberige’ horlogeverzamelaars had ik hem al een tijdje mezelf als koper getipt hahaha. Zoals vaak heb je dan net niet het geld om het horloge op dat moment te kopen en de situatie was niet echt gepast om te vragen of hij nog ff wilde wachten.

Gelukkig kende ik de nieuwe eigenaar @vintage4all hahaha. Tja, ook @vintage4all was goed aan het flipperen vorig jaar zomer en wederom droeg ik mezelf op als toekomstige koper :joy:

En ja hoor … het was zover. Deze talentvolle bandenmaker @vintage4all was klaar om het horloge te verkopen. Mooie deal gesloten en ik beloof hem dat als ik het horloge ooit verkoop dat ik deze bij hem als 1e weer te koop aanbied. Keurig verpakt en blij dat ik was. Komt diezelfde dag van aankomst mij ten ore dat er een MM300 naar SuperC (ja de beruchte meester flipperaar) gaat. Ik wist dat hij die weer zou verkopen natuurlijk. Paniek! Ja, ik wist ook dat hij die gecoate Ecozilla ook graag wilde. Veel hier op HF wilde het horloge van de oorspronkelijke eigenaar H47. Helemaal in het buitenland laten coaten. As usual ook weer te kort aan middelen, maar met het inzetten van die Ecozilla zou ik een sluitende deal hebben :grin:

Terwijl ik de auto instap bel ik @vintage4all of hij het horloge nog wilde kopen op dezelfde dag dat het bij mij binnen was gekomen. Zo blij als ik eigenlijk was, maar totaal aan geloofwaardigheid verloren hahaha. Ik had hem tenslotte beloofd om deze Citizen als 1e aan hem te koop aan te bieden bij verkoop. Dat ik het dezelfde dag van aankomst zou verkopen dat hij ook niet aan zien komen hahaha. Nee natuurlijk niet! We hebben er wel om gelachen. Verhaal leest wellicht niet zo grappig als het in werkelijkheid was.

Ik heb met @anon50762135EV en enkele andere collega’s als @EricPP @Mckip @frenk @Thehaguedragon en zeker @Superc zo vaak meegemaakt dat we onderling het horloge verkochten, voordat het eigenlijk binnen was. Met Ide meegemaakt dat het horloge al 2 x was doorverkocht voordat het binnen was hahaha

En zo maak je veel opmerkelijke momenten mee.

15 likes

Lol…Sterker nog, binnen 2,5 uur nadat je hem ontvangen had . Ben nu nog in shock😂, thug life😋

7 likes

Ik herinner mij nog een verhaal en YouTube filmpje van @schmeink over een naar Zweden opgestuurde Breitling en een baksteen in de doos.
Mag hij zelf vertellen als zijn nachtmerries daarvan over zijn… :wink:

2 likes

Die nachtmerrie gaat nooit meer over. Mijn 1e en laatste buitenland deal…

2 likes

Volgens mij was dat ‘‘staged’’ zo kwam dat filmpje bij mij over.
Die Zweed wou je gewoon een poot uitdraaien.

Klopt, slechte acteur ook.
Gelukkig besliste Paypal eens een keer in het voordeel van de verkoper