Ondanks goede adviezen stond mr. Ingersoll toch weer stil gistermorgen. Juwelier heeft inmiddels (keurig) geantwoord en aangegeven horloge terug te sturen voor ‘guarantee repair’. M.i. is het warranty i.p.v guarantee, maar dat mag de pret van een lange periode zonder Ingersoll niet drukken. Hij zal overigens de verzendkosten vergoeden. So far so good? We gaan het zien en meemaken.
Overigens waardeer ik ook de adviezen over het spontaan kwijtraken enz., alle tips zijn welkom. Wees maar gerust, ook mijn vrouw weet nu inmiddels hoe persoonlijk een uiteindelijk futiel ding als een horloge is maar daarom moet het nog wel bij je passen voor die centen.
Mijn advies aan deze categorie reactors; zoek een echte vrouw…en ga het dan snappen
maak je niet druk, geen Boomstra’s te vinden op mijn dorp (klink chauvinistisch he), geen genetische links o.i.d.
@Jurg: er is een duidelijk verschil tussen de woorden en wat jij zegt is idd bekend. Amerikanen zijn hoe dan ook nep, zelfs in de betekenis van woorden…Ingersoll moet ook voor Amerikaans doorgaan, ook dat is een halve waarheid.
Inderdaad allebei opmerkelijk & verglijkbaar taalgebruik. Òf het is Tissot62 (grapje ) òf de Boomstra’s hebben bastaardkinderen òf het is één troll. Ik hou sterk rekening met het laatste.
Heren, geen zorgen. Ik ben gewoon Piet uit Urk die serieus blij is met inhoudelijke reacties, al dan niet effectief gebleken. Het horloge is op transport, ik wacht verder af wat de update van de juwelier zal zijn.
Inmiddels bevestiging van de juwelier dat het horloge doorgestuurd wordt voor reparatie. Ik had eerder ook een mail naar de info@ingersoll1892.com gestuurd met dezelfde vraag/opmerking. Van hen kreeg ik ook reactie om direct het horloge door te sturen naar de landelijke Ingersoll dealer. Mochten er mensen geïnteresseerd zijn naar wie dat is en dit nog niet weten: jpwatches in Roermond
kreeg een nieuw exemplaar toegestuurd maar ook deze viel op onverklaarbare wijze op vreemde tijdstippen stil. Ik heb eerder 2 automaatjes (Seiko en een cheapo Aeromatic1912) gehad maar zowel het Seiko5 uurwerkje als de Chinese Aeromatic draaiden in elk geval prima door terwijl ik ze droeg. Het is jammer, vond de Ingersoll toch wel leuk worden, alles went uiteindelijk. De juwelier heeft aangeboden het geld terug te storten en dat houdt in dat ik de zoektocht verder inzet. Heb inmiddels 3 klokjes op het oog, mochten jullie een voorkeur uitspreken dan hoor ik dat graag.
Misschien een domme opmerking van een nog niet zo’n ervaren horloge man. Maar heb je wellicht de chronograph de hele dag lopen? Volgens mij heeft dat ook flink invloed op je reserve.
dat is geen domme vraag, de juwelier stelde die namelijk ook. Ik heb deze bewust de hele week stil laten staan alhoewel ik juist een van de leukere dingen van een automaat de ‘zwevende’ secondewijzer (al is dat in dit geval niet de juiste benaming) vind.
Er zijn chronografen met 2 veetonnen, 1 voor het horloge en 1 voor de chronograaf functie. Dit omdat de chronograaf dan niet de energie voor het horloge hoeft te gebruiken waardoor hij nauwkeuriger zou moeten lopen. (tenminste zo is het mij destijds uitgelegd)
Maar natuurlijk heeft het chronograaf-gebruik dan ook geen invloed op de gangreserve.
Alle drie solide merken, maar een beetje “net-niet” in mijn subjectieve beleving. Aziatische uurwerken zul je er niet in aantreffen in elk geval. Hamilton is lid van de Swatch-Group en mag (!) dus ETA-uurwerken gebruiken. Van Zeno en RT ben ik minder zeker, die zijn allicht overgestapt op Sellita - (Zwitserse) klonen van de ETA’s die de Swatch-Group nu exclusief gebruikt.
dank voor nuttige info. Volgens de specs zouden de Zeno en Revue respectievelijk een ETA 2836 en Valjoux 7750 aan boord moeten hebben.
Het ‘net-niet’ gehalte zit er in dat ik een maximaal bedrag van € 800 wil besteden en daarmee besef ik prima wat jij aangeeft. Daarbinnen zoek ik een automaat, 43 tot 47 mm met een leren band. Andere tips altijd welkom.
Moet het perse een nieuw horloge zijn.
Voor het budget dat je aangeeft kun je via het verkooptopic ook een mooie aankoop doen.
Mijn ervaring is dat de horloges die worden aangeboden doorgaans minimale draagsporen hebben.
Ideaal om voor een net bedrag een eerste “serieuze” aankoop te doen.
Heb uiteindelijk een Apina Racing Sebring op de kop kunnen tikken. Dit topic kan wat mij betreft gesloten worden. Mocht je nog wat van Alpina vinden dan hoor ik het ook graag…