Opzoek naar reddende engel voor opa’s Eppo horloge

Dag vintage horloge liefhebbers,

Een wellicht vreemde oproep. Bedoelt voor een (startende) horlogemaker/hobbyist.

Een tijdje terug postte ik mijn opa’s oude Eppo horloge met de vraag of men er meer vanaf wist. Gelukkig was het forum zeer behulpzaam en kwam ik er snel achter dat er een Otero 844 opwindt uurwerk in zit en waarschijnlijk uit de jaren 60/70 komt.

Link hier: Vintage Eppo horloge Identificatie

Het horloge loopt maar houdt niet goed de tijd. Na het opwinden staat de minuut en uurwijzer eerst kort stil en begint dan langzaam mee te lopen. De secondewijzer functioneert soms wel goed. De kroon draait iets te soepel tijdens het opwinden is mij verteld.

Ik ben in Utrecht langs 3 horlogemakers geweest en zij rekenen allemaal startkosten van 200 euro, zonder de eventuele onderdelen die gekocht moeten worden. Dit kan nog stijgen, afhankelijk van de problemen. Dit lijkt mij nogal veel, zeker nadat meerdere mensen hier hebben aangegeven dat het goedkoper zou zijn. Vandaar de volgende vraag:

Is er (startende) horlogemaker/hobbyist, het liefst rond Utrecht, die deze uitdaging aan wilt gaan? Ik geef er natuurlijk een vergoeding voor (bespreken we wel even) en vergoed alle verzendkosten/benodigde onderdelen.

Zie hieronder het horloge:

2 likes
1 like