Orient horloges

Hey ik zie het merk Orient voorbij komen. Zien er leuk uit op het eerste gezicht maar is het ook kwaliteit? Graag hoor ik van jullie :slight_smile:

1 like

Niets mis mee.

10 likes

zijn zeker prima horloges!!
net zoals bij seiko vallen de stalen banden wel erg tegen… maar de klokken zelf zijn zeker mooi afgewerkt en hebben een mooie inhouse automatic movement.
een echte japanner!

vaak wel voordelig online te krijgen bij amazon.co.uk of .de
even goed googlen op het type wat je wilt.

3 likes

prima kwaliteit net als seiko inderdaad, wel wat duurder dan seiko…

3 likes

Goed vergelijkbaar met Seiko. Is ook een zusteronderneming. Design vaak wat uitgesprokener met veel open heart modellen. Seriouswatches.nl is een goede online AD met scherpe prijs én goede service.

1 like

Heb zelf een Oriënt ray raven II, leuk klokje als daily. Lume is echt subliem en qua prijs kwaliteit top. Mocht je voor de iets duurdere star lijn kiezen heb je bijna standaard sapphire glas.

Die van mij komt bij serious watches vandaan, leuke is dat ze daar de laagste prijs garantie geven.

1 like

Ik heb een Orient World Diver. Leuke klok, niet zo goed afgewerkt als de wat meer high end horloges maar zeker niet verkeerd in een collectie. Deze zijn ook nog wel voor een leuke prijs te krijgen op eBay.

1 like

Prima merk met een goede prijs kwaliteit. De bambino is bijvoorbeeld een prima dresswatch voor een mooie prijs. Heb ik zelf ook een tijd gehad en was mijn eerste automaat en ‘gateway drug’ voor het horloge virus.

Zoals genoemd is seriouswatches in NL een mooi kanaal. Via creationwatches nog goedkoper te krijgen, maar dan krijg je meestal wel import kosten (en minder service).

Orientuhrshop.de heeft een ruime keuze ook.
Leuke van Orient is dat veel nieuwe modellen een moden hacking automaat nu hebben, en safierglas vaak nu ook

Oriënt heeft mooie kwalitatief zeer goede horloges voor de prijs.
Niets mis mee.
Ik heb er drie.

Maar alleen de Mako XL draag ik nog :thinking:

:ok_hand::+1:

Het zijn leuke en kwalitatief goede horloges. Mooie, simpele, betaalbare opties als de Bambino. Maar ze hebben ook toffe horloges die zich onderscheiden door bijvoorbeeld zon/maan complicaties en dergelijke.

Even knip en plak uit een eerder draadje ter aanvulling:

De twee bedrijven hebben niets met elkaar te maken. Ik zie/hoor deze verwarring wel vaker en dat komt omdat Orient valt onder de Seiko-Epson groep. Maar in operationele zin hebben de twee horlogemakers niets met elkaar te maken. Orient is wat dat betreft echt een zelfstandig bedrijf.

Wel is het zo dat Orient ooit, in een ver verleden, twee patenten van Seiko heeft gekocht, of in elk geval de rechten ervan en die met wat aanpassingen doorgevoerd in hun eigen uurwerk. Dat uurwerkje staat nog steeds aan de basis van het succes en is in vele varianten in de hedendaagse Orient modellen terug te vinden.

Prima horloges verder; doen weinig onder voor Seiko’s en Citizens. Hebben in mijn ervaring ook minder last van QC issues dan Seiko. Zeker geen merk om links te laten liggen :wink:

1 like

Dit verklaart dan dat Orient nauwelijks Seiko onderdelen gebruikt. Op mijn OSD alleen de bandsluiting met duikersverlenging. Zou mooi zijn als Orient de oude 6R of huidige 8R chronograafkalibers zou gebruiken. Ik mis mechanische kookwekkers in hun collectie :grin:

1 like

Ik heb deze.


Draagt fijn, veel plezier van.

3 likes

:face_with_monocle:

Ben wat gaan zoeken. Blijken ze in verleden wel gehad te hebben: WZ0011DY met een 6S28…

Helaas nu alleen kwarts.

2 likes

Prima merk, ik heb er een van meer dan 50 jaar oud en is perfect:

8 likes

Orient Star, weer een range apart :kissing_heart:

3 likes