Oriënt Mako vs Mako II

Dank U !

1 like

Ik zag het inderdaad, had beter eerst kunnen kijken voordat ik een reactie gaf. :wink:

1 like

Ik heb een mako Pepsi op staal liggen die nog altijd een afstelling kan gebruiken, loopt te snel.

Toch maar eens maar de horlogemaker brengen, dank voor de herinnering middels dit topic :grin:

Gr. Marc

Was geen rare reactie, ik heb daar ook gekeken en ik snap niet goed waarom ze de Mako II niet hebben. Leveringsproblemen misschien? Het valt me op dat de Mako II sowieso nauwelijks te krijgen is buiten de VS, en de blauwe al helemaal niet.

Zit er zelf ook al een poos naar te kijken, het is er alleen nog nooit van gekomen om er een te kopen. :grin:

1 like

Ging even Googlen en kwam deze tegen

Mooi horloge, ik zelf vind Blue Ray 2 zeer mooi. Misschien dat die er ooit nog komt. Er is één ding wat mij tot nog toe tegen heeft gehouden; geen saffierglas! Dat, en de datum-complicatie (ok ok, 2 dingen :grin:).
Hoe duur kan het voor een massaproducent zijn om een vlak saffierglas te monteren? Bij de nieuwe Symphony 2 wordt deze namelijk nu wel gebruikt…

Ik heb vernomen, dat Orient zijn - uitgebreide - collectie aan het reduceren is en dat zelfs goed in de markt liggende modellen (zoals de Star Classic Men’s watch EL05003W, ja die met de blauwe wijzers!) niet meer in productie komen. Zou dat de oorzaak zijn van de nauwelijks te bemachtigen Mako II?

zonde dat je je daar door laat weerhouden. Hardlex is prima en er zijn zat discussies of dit misschien nog wel beter is al saffier. Je kijkt overigens dwars door beide glaasjes heen. :wink:
Je kunt hem altijd laten uitrusten met saffier bij orientuhren.de. Maar ik vind het de meerprijs niet waard.
Waarom vind je hardlex eigenlijk een no go?

Is het een hardlex? Ik dacht “gewoon” mineraal glas. Ik ben sinds februari bezig met het verzamelen, mijn eerste horloge was een Citizen Nighthawk. Helaas zitten daar nu al redelijk wat krassen op. Vandaar liever geen gewoon glas meer.

Ik heb geen ervaring met hardlex, hoe verhoudt zich dat tot saffier?

Ik dacht dat ze hetzelfde glas als Seiko gebruikten. Ik heb nooit krassen maar ben dan ook voorzichtig.

Hier een linkje.

Ik wel anders. Ik liep gisteren tegen de liftdeur aan en hoppa, een putje in het glas van mijn Ray (mijn favoriete horloge op dit moment! :scream:). Mijn Nighthawk heeft ook al een kras, evenals mijn NY0040, gek word ik ervan!

Gelijkt een AR-coated saffierglaasje besteld op crystaltimes.net. Nu nog even iemand vinden om het te monteren… eventueel wil ik ze alledrie in één keer van saffier laten voorzien, maar geen enkele horlogemaker heeft al gereageerd op mijn offerteaanvragen. Iemand nog een tip?

Is er eigenlijk ook niet een derde versie, de Mako USA? Ik meende dat die ook weer een beetje hoogwaardiger is dan de Mako II met o.a. saffier en zo.

Ik heb een Oriënt Mako USA2016. Dus het model zonder de extra pusher en met het saffier, dat alleen maar te koop is in de USA. Witte wijzerplaat.

Bovendien is mijn collectie uit zijn voegen aan het groeien.

Dus wanneer je evt interesse heb, mag je mij contacten.

Ik denk dat saffier een barst had gehad :wink:

Grt.

Toch vind ik het logo van Oriënt onaangenaam. Alsof je naar een pak zware shag kijkt :stuck_out_tongue:

1 like

Mja, begrijp ik, maar het weet. En het zijn heus wel kwaliteisvolle horloges hoor. Ondertussen heb ik er al een vijftal :wink:

1 like

Dat wel vindt ik ook moest iets heel klein geschreven zijn of iets dergelijks

Volledig mee eens, maar na een tijdje weet het wel. Alleen mensen die het merk niet kennen zullen het wel raar vinden.

Maar ach, tenslotte koop je een horloge voor jezelf hé :wink:

1 like

Dat is waar kon ook een aankopen van een verzamelaar de pepsi orient diver maar weer niet of deze eerlijk goed lopen en kwaliteit heb ik er ook geen idee van

1 like

Ieder zijn ding natuurlijk, ik vind het zelf een mooi “applied” logo. Niet zo kaal als Citizen, en niet zo onrustig als bijvoorbeeld Squale.

Verder bedankt voor die link over hardlex, weer iets geleerd. Maar toch had ik een saffierglaasje gewenst in de nieuwe Mako en Ray.