Orient Neptune (Triton, RA-EL0001B, RA-EL0002L00B)

Even mailtje gestuurd. Maar antwoord is Nee. Heeft niets.

1 like

Probeer serious watches eens prima service, heb er twee saturations gekocht.
Succes met je aanwinst.:stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

helemaal correct. En het andere grote voordeel is dat die power reserve duidt - althans lijkt mij - op een met de kroon opwindbaar uurwerk. Dat is wat mij beetje tegenviel van mijn SKX009. Als ik opnieuw zou kopen zou ik die Orient echt serieus overwegen.

1 like

Daar is ie dan. Ik vindt de uitlijning acceptabel. Heel klein beetje off maar ik denk dat het wel ok is. And inkorten ging natuurlijk lastig. Pin and collar. En de collar zit niet aan de buitenkant maar in de binnenste schakel. Dus dat was ff prielen. Maar al met al gelukt.

5 likes

En hier nog een foto.
image

4 likes

Gefeliciteerd šŸ„³ Het is een prachtig horloge. Dat kan ik nu beamen. Heel veel plezier ermee.

Helaas heb ik bij de mijne nog wat te doen of te regelen om de uitlijning goed te krijgen. Het schijnt op zich redelijk makkelijk te zijn om het zelf goed te krijgen.

1 like

Bedankt. Zal bij jouw ook goed komen. Ik ben erg content ermee. Alleen toen die kleine priel dingen er uit vielen bij inkorten ging ik wel ff zweten. :laughing:. Ff rustig gekeken waar die collars vandaan kwamen want ik had ze niet zo verwacht.

1 like

Horloge twee dagen binnen. Nauwkeurigheid -2sec/dag. :grinning:. Dat is echt voor mij een verademing met een Seiko. Out off the box zo nauwkeurig.

4 likes

Zei het toch. Je krijgt veel kwaliteit voor weinig! :grinning:

1 like

Zo is het ook met de Oriƫnt saturation, doet niet onder voor de seiko mm300 kwaliteit/ prijs verhouding is top.

2 likes

Mooie klok. Ben benieuwd of er nog een opvolger voor komt (saturation diver) of dat de Triton/neptune een beetje de top duiker blijft van orient.

Was het nog gelukt om hem goed te krijgen?

1 like

Ik heb nog niet besloten wat ik ga doen: Zelf repareren of naar een AD brengen.

Op dit moment ben ik in ieder geval de spullen aan het verzamelen om de reparatie zelf eventueel uit te voeren. Ondertussen heb ik ook contact gehad met Weisz Group. Zij stuurden mij door naar een lokale dealer.

1 like

Jammer genoeg denk ik dat OriĆ«nt niet meer zoā€™n dure diver meer maakt, toen hij pas uit was was het een duur horloge ongeveer 2500 dollar, de laatste zijn verkocht voor 1000 euro voor de geboden kwaliteit een koopje, ben nog op zoek naar de rode uitvoering.

2 likes

Mooie klokken. Ik denk dat orient steeds meer in de Seiko scene van duikers horloges aan het komen is. Ik vind de Seiko sumo nog steeds mooi horloge maar orient timmert steeds meer aan de weg. Ik moet zeggen dat de Triton/neptune dicht in de buurt komt. Echter dan zit er al af fabriek saffier in. Dat is toch wel een step up.

De sumo is een mooie duiker zeker de nieuwe, maar de saturation is niet te vergelijken, is mm300 kwaliteit , kun je er een krijgen, dan koop je topkwaliteit, ze zijn nu tweedehands goedkoop.

1 like
1 like

Welkom!

Ik heb de verhoudingen vd sumo kast en band nooit zo mooi gevonden.

Deze orient is apart en stoer. Solar is praktisch, maar ik zou v je rijtje voor de Orient gaan.

Van Seiko ben ik de laatste tijd gecharmeerd geraakt vd Turtle. Mocht je er misschien interesse voor hebben, dan zou dit projectie misschien voor je kunnen zijn: Flipper it forward (1e Fiffer: Seiko Turtle)

1 like

Wat betreft het onderwerp ā€˜onderdelen voor de Neptune/Tritonā€™; Ik denk dat de volgende twee links interessant voor je kunnen zijn:

https://forums.watchuseek.com/f410/removing-bezel-triton-4922761.html

https://www.thewatchsite.com/21-japanese-watch-discussion-forum/327603-bezel-has-too-much-play.html

Het blijkt namelijk dat de bezelveer van de Neptune/Triton dezelfde moet zijn als de Seiko Sumo.

1 like

@MechanicalFreak Kijk dat is goed nieuws. Weet ik in ieder geval dat ik die moet aanschaffen. Nu nog een tip voor de o-ring van de bezel. Meestal (bij de skx) vervang ik deze na een jaar of zo als er veel rommel in is gekomen. Beetje siliconen vet er op en klaar is Kees. :+1:t2:Top