Originele Datejust met ETA hart; kan dat?

Van ze lang zal ze leven nooit kopen… Wat een bral verhaal, en al is het echt waar dan is het mooi domgedaan

1 like

Te erg voor woorden.

Zoals een autoliefhebber het zou zien:

http://www.dpccars.com/gallery/var/albums/Funniest-Ferrari-Testarossa-Replica-Ever/Funniest%20Ferrari%20Testarossa%20Replica%20Ever%20-%2001.jpg?m=1383618336

2 likes

Mooi verhaal voor een replica met waarschijnlijk ook een replica Eta uit China

Staat nergens dat het origineel Rolex is…

Origineel ETA…geen woord van gelogen?

Om de autovergelijking te corrigeren: wel een originele Ferrari carrosserie met een VW blok erin…

Wat de wwarheid bij de advertentie is laat ik on het midden btw…

Vergeet ook niet dat het dan niet alleen het hart is. De datumschijf is dan niet origineel en de wijzers zijn in het gunstigste geval van een Tudor. In ieder geval niet van rolex.

Als je zijn verhaal omdraait is het dus een replica met echte kast, band, wijzerplaat en kroon.

1 like

Hij wil er minimaal 1500 euro voor hebben dus lijkt me een gevalletje overslaan. Waarom zou je zoveel geld uitgeven aan een vaag klokje.

Kort, maar krachtig: nee

Bull.

Ik heb deze ook al gelezen, Jaap-Wim, maar volgens mij is het gewoon een replica recht uit de fabriek. Maar niet de Rolex fabriek welteverstaan :joy:
Ze maken al langer replica met een Eta binnenwerk ipv een Aziatisch binnenwerkje.
Zal technisch inderdaad wel in orde zijn, maar is véél te duur voor wat het is, en is dus bovendien een replica, en daaaamaaagnie!
Volgens mij iemand die gewoon een replica wil verkopen en er grof geld wil op verdienen.

Trouwens er zijn mogelijkheden genoeg om een legaal hommage aan te schaffen. En sparen kan ook nog steeds.

Just my 2 eurocents :wink:

1 like

Het was ook niet voor mezelf bedoeld want ik zou zelf nooit zoiets kopen. Het verhaal kraakt aan alle kanten. Ik dacht hetzelfde als de meeste hier dat waarschijnlijk het enige echte aan 't horloge het Eta uurwerk is en zelfs dat is twijfelachtig. De link met Tudor had ik ook al gelegd en de verkoper speelt hier handig op in omdat Tudor van Rolex is en in het verleden (tot vrij recent) ook Eta’s gebruikte.

Ik hoop dat er mensen zijn die dit hier lezen en niet in dit verhaal trappen! Zoals Marc aangaf; koop dan desnoods een prima hommage voor minder geld.

Volgens mij niet. In dat geval zou er een (replica) rolex date weel op zitten. Hier zit een standaard ETA date wheel op. Ik heb ook het idee dat hier veel onderdelen echt zijn. De band ziet er ook echt uit, alleen spring bars met een te kleine diameter volgens mij.

Maar goed, een franken dus. Met een slap verkooppraatje. Maar wees blij dat hij het er in ieder geval bij zet. En niet verkoopt als een volledig origineel exemplaar. De liefhebber loopt hier sowieso omheen. En als er een koper voor is, dan heeft die zich wel slecht ingelezen. Wat geen overbodige luxe is als je voor een vintage rolex in de markt bent.

Zelfs geen franken. Een echte case met niet-origineel binnenwerk valt onder replica. Een franken heeft originele onderdelen, alleen hoorden die origineel niet bij elkaar.

Ze bouwt een gangreserve op van 23 uur :worried:
welke er voor zorgt dat het een heerlijk horloge is. :confused:

Er is 1500 en 1800 geboden vandaag…

1 like

Zou zelfs een tudor met aangepaste dial kunnen zijn. Zie je wel vaker voorbij komen. Zou meteen verklaren waarom een ETA in de case past

ETA (2836-2) past ook in de rolex kast.
Ook de reden dat er zoveel mee geknoeid wordt. En dat is dan weer de reden dat je met dit model heel goed je huiswerk moet doen.

De definities verschillen nog wel eens. Is het alleen een franken als het om louter originele onderdelen gaat?

Is een submariner met een aftermarket insert een franken?
En een 5513 die tijdens service modernere wijzers heeft gekregen?
Of een datejust met ETA uurwerk?
Of is het pas een franken als het echt alleen OEM maar niet bij elkaar horende onderdelen zijn?

Ligt dus aan je definitie. De eerste 2 voorbeelden zijn in mijn ogen geen franken. Ik zie het horloge waar het hier om gaat wel als een franken. Geen idee of er een universele definitie bestaat.

1 like

Zeker voor dit geld met een grote boog omheenlopen

een franken is samengesteld om een origineel horloge te laten uitschijnen.
hier zitten geen replica onderdelen in.
hier kan je niet spreken van een franken want er zat origineel nooit een ETA in dus kan nooit voor echt doorgaan, is een duidelijke replica.

Tsja… zal vast een Rolex AD zijn geweest, die een origineel Rolex uurwerk heeft laten vervangen door een ETA. Wat een absoluut bullshit verhaal zeg. En op dat horloge wordt nog geboden ook…

Er zitten geen replica-onderdelen op, dus ik zie het niet als een replica. Let’s agree to disagree. Ik heb een andere definitie van een franken.

Edit: ik vind net een specificering op WUS:

Original - 100% produced and assembled, boxed and shipped by the watch manufacturer.

Semi-franken - All original parts (NOS & original mfg repro parts), incorrect movements (but a real Omega movement as example) & built by a watch maker or competent WIS. (Watchco SM300 as an example <<which I would buy in a heart beat!>>)

Monster-franken - A watch that contains any % of reproduction parts that were not made by the original Mfg.