Oris Aquis vraagje aan de Oris kenners!

Ik moet er volgens mij een oud topic voor openen dus daarom toch maar even een nieuwe openen.
Zit namelijk met een brandende vraag aan de Oris kenners. En aangezien ik een Oris wil als dagelijks klokkie…

En het zal vast een domme vraag zijn maar hier komt ie;
Waarom heeft de small second van de Oris Aquis Small Second niet 1 maar 2 wijzers?

Zijn het wel twee wijzers? Het is 1 wijzer die een hele diameter beslaat volgens mij, voor de helft wit, en de andere helft metaalkleurig. Heb ik vaker gezien, maar kan me zo gauw niet herinneren welke klok dat was. Ik vind het wel mooi.

Volgens mij is het zo als Marijn aangeeft. Ik ken het van de net verkochte Apollon Chrono:

Groet,

Tecco

Lijkt mij uitsluitend voor de mooi en is er gewoon 1

Klopt, het is 1 wijzer met aan de ene kant een lumen-einde en aan de andere zijde een hoogglans afwerking. Net zoals bij het vorige model.

Dus nutteloos maar een optisch dingetje.
Nu ik het weet zie ik inderdaad dat ze altijd in tegenovergestelde richting wijzen.

Bedankt voor de reacties!

Voor een dwangmatige WIS niet geheel nutteloos
door die dubbele secondewijzer kun je hem
( = ieder horloge met dubbele wijzer )
eenvoudiger gelijk / stil zetten, ( alleen bij hacking natuurlijk )
Bij een enkelvoudige wijzer zit deze wijzer soms verstopt onder een uren of minutenwijzer en nu is dat niet het geval.

Bij een dwangmatige WIS staat natuurlijk alleen de helft met lume exact op de juiste tijd :wink:

Ik ben ik het bezit van deze mooie Aquis en in de praktijk werkt de kleine secondewijzer niet. Te klein en onduidelijk om af te lezen en soms is het verschil tussen met en zonder lume moeilijk te zien. Sinds deze Aquis wil ik voortaan alleen maar een grote volwaardige secondewijzer. Optisch staat het daarentegen wel mooi, breekt de dial wat. De Aquis is met 46mm fors maar wel een heerlijke klok!