Oris fully gold

Beste,

Ik heb een vraag over het betreffende horloge: Oris. Een gouden Oris zie ik niet vaak en ik zou wel eens willen weten of deze bestaan en welk model dit dan is. Voor dat ik het horloge koop wil ik wel weten wat de achtergrond van het horloge is. Hopelijk kan iemand mij er mee helpen.

Staat er een goudmerk teken in of op de achterkant. Ik heb verder mijn twijfels over dit horloge. Beetje vingerspitzen gefuhl. Heb je op Google al gezocht of je vergelijkbare modellen kunt vinden?

Hierbij nog de achterkant. Ik heb soortgelijke horloges niet veel gevonden en twijfel ook over de echtheid. Het horloge heb ik inderdaad via google gevonden en vind hem wel interessant.

Ik zou zeggen dat dit een ‘mumbai special’ oftewel fake Oris is.

2 likes

Ergens de afgelopen dagen is er een vergelijkbare Oris hier getoond, ook in deze rubriek. Die werd afgeschoten. Het logo op de achterkant is niet des Oris imo. By the way, wat is de vraagprijs?

Het is ook geen gouden horloge.

1 like

Geen waterdichtheid genoemd

1 like

‘Fully gold’ :joy:

2 likes

De achtergrond van dit horloge is een zweterig 3 bij 3 meter hok in india waar een “Oris” gemaakt werd uit een mix van allemaal fake onderdelen.

2 likes

Het is er gewoon weer een hoor. Vers uit India, met een HMT-uurwerkje. Het is helaas een zeldzaamheid dat er in deze rubriek wel eens een echte Oris voorgesteld wordt…

2 likes

Het verrast me dat ze Oris als nepper maken.

1 like

Ik heb het idee dat ze niet zozeer een bestaand horloge namaken maar gewoon iets in elkaar knutselen en er dan een merkje op zetten.
Om het verkoopbaarder te maken oid.:thinking:

5 likes

De reden voor de merk-keuze is voor iedereen een mysterie geloof ik. Maar er is gewoon een groot atelier/fabriek ergens in India, waar ze er, schijnbaar met duizenden tegelijk, fake-vintage Orissen uitstampen.

Lijkt haast alleen goudkleur

Dat is helaas precies wat er al jaren gebeurd… Regelmatig zie ik mensen voorbij komen die er in zijn getrapt.

Goudkleurig en fake

Naar mijn idee ook. Iderdaad een hartstikke neppe Indiase 'Oris Belaser’
Ik ben het overigens op 1 specifiek punt niet eens met @PeterLC v.w.b. het HMT uurwerk wat er in zit. HMT is zo ongeveer (samen met Timestar) het enige Indiase merk waar je nog wèl originelen van kunt vinden, zij het dat ook bij dat merk veel Frankenwatches met vooral fantasie dials worden gefabriekt.

In de Indiase nep Orissen zal je zelden of nooit een HMT uurwerk aan treffen maar in 99% van de gevallen een Indiase licentie versie van het ST96 uurwerk. Ook andere Indiase nep merken zoals Tressa, Titus, Sandoz & Fils en nog wel meer hebben allemaal die ST96 werkjes. Soms zijn die calibertjes in vrijwel nieuwstaat, maar het zijn geen Zwitserse uurwerkjes; ze worden, kennelijk in grote hoeveelheden, in India nog steeds gemaakt.

Kwaliteit van het materiaal? Pisbakken ijzer. Kwaliteits controle? Nul,nada. Ik heb nog een tijdje gedacht dat je ze als donor uurwerkjes kon gebruiken voor leuke origineel Zwitserse en Franse jaren 60 horloges, waar ze óók in zitten, maar die Indiase dingen zijn zó slecht dat je beter een afgeragd oud origineel klokje kunt scoren met een echte ST/FEF 96 er in. Dan heb je meer kans op resultaat. Ik heb mijn les geleerd, voor mij geen Indiase ST96 based nepklokjes meer.

Daarentegen blijf ik het het spannend en leuk vinden om uit te zien naar originele, soms zelfs èchte new old stock HMT’s of Timestar horloges. Die kosten soms nog minder dan zo’n nep Oris, maar met een beetje mazzel heb je dan wèl een origineel (in de betekenis van authentiek) horloge. Weliswaar van mediocre kwaliteit, maar ja, het blijft Indiaas, daar doe je niks aan.

2 likes