Oris of longines

Koop wat je mooi vindt. Kwalitatief zal het elkaar niet veel ontlopen. Zelf vind ik van die grote cijfers op een duiker echt drie keer niks. Maar goed, als jij er hetzelfde over zou denken, zou je hier deze vraag nooit stellen.

De Aquis is wat zwaarder dan de Hydroconquest

Ik zou zeggen, zoek een AD die beide merken verkoopt. Laat je uitgebreid voorlichten, passen, kijken, passen, kijken, nadenken, passen, kijken, kopen.

De oplossing is zo voor de hand liggend soms. :rofl:

1 like

Soms, niet als je in België woont😃 in belgisch limburg vind ik geen winkel die ze beide heeft. Dus gaat een dagje rondrijden worden denk ik

Mij beledig je niet snel. Zolang het geen persoonlijke aanval word. Ik vroeg er uiteindelijk ook zelf om😃

Persoonlijk zou ik voor de Longines gaan.
Lees de ervaringen eens, misschien dat het he helpt de keuze makkelijker te maken.

3 likes

Zo zie je maar hoe smaken verschillen, ik vind net de 6-9-12 mooier😃

Dit is geen eerlijke wedstrijd. Longines maakt leuke horloges, maar Oris is ongeslagen in dit segment

2 likes

Ik vind juist tegenovergestelde… ik vind hem heel chique en goed afgewerkt… echt keurig gedaan. Inderdaad lijkt hij wel op een Sub, alleen is het echt een Longines om de pols. Gewoon zijn eigen kop zeg maar. Vind dat ze het model echt heel knap hebben verbeterd.

2 likes

Oris Aquis diverse malen gehad … de Longines 1x en nooit weer. Ik vond met name de kwaliteit van de band, bezel en de alu insert gewoon stukken minder :zipper_mouth_face:
Het nieuwe model met ceramic insert heb ik niet gehad dus daar durf ik geen uitspraak over te doen :no_mouth:

Hier ga ik helemaal in mee. Vind deze verschillend genoeg, om met een sub vergeleken te worden.

Ik heb beide horloges gehad en Ik stoorde me persoonlijk heel erg aan de crownguard van de longines. De ruimte die je hebt om aan de kroon te draaien is minimaal. ( wellicht heb Ik te dikke vingers ervoor :slight_smile: ) ook vond Ik de sluiting niet goed. ( lastig te openen, je moest echt met je nagel eronder komen). De oris steekt imho beter in mekaar maar de ruimte tussen de lugs is vervelend als je iets anders wil proberen dan een bracelet. De lume van beide horloges was ook niet top.

Lijkt me duidelijk!

4 likes

Maar welke dan ? Nogal een ruim begrip.
https://www.oris.ch/en/collection/oris-aquis
Die Relief…

Voor mij zou het de Hydroconquest worden. Van Oris vind ik alleen de sixty five en pointer date mooi, en de Dexter Gordon.

Daarbij: de Aquis heeft lelijke en niet bijster praktische lugs.

De kwaliteit van Oris sla ik hoog aan, het is puur een design ding. Maar als ik echt eerlijk ben: liever een Aquaracer of willekeurige Seiko duiker. Of een sixty five. :rofl::rofl::thinking:

1 like

Van deze twee zou ik ook voor de Aquis gaan. Maar liever zou ik zoals hierboven ook al genoemd de sixty five hebben. Die klopt gewoon op alle fronten.

Zo mooi om te lezen hoe iedereen zijn smaak is. Persoonlijk vind ik de Oris niet helemaal kloppen. De kast te groot en de lugs die soort van vervagen. Terwijl ik de dial weer prachtig vind. Ik ben het eens met het feit dat het lastiger draaien is aan de kroon door de crownguard, tegelijk is dat voor mij weer een bepaald detail wat me aanspreekt. De band van de longines vind ik prachtig… maar de sluiting zou ietsjes praktischer mogen inderdaad.

2,5 jaar stond ik precies voor hetzelfde dilemma en ben toen voor de Aquis gegaan. De kwaliteit van de band en sluiting zijn bij de Aquis niet eens vergelijkbaar t.o.v. de Conquest omdat het echt goed inelkaar zit en fijn werkt. Afhankelijk van welke versie je neemt, is de Aquis wel wat forser (de 39,5mm van de Aquis vind ik niet mooi), dus dit moet ook je smaak maar zijn.
Als je een iets grotere duiker zoekt met een goede stalen (of rubberen) band, ga dan voor de Oris. Zoek je een duiker in een meer bescheiden maat die je op meerdere banden wil zetten, dan zal je voor de Longines moeten gaan.
De Oris heb en draag ik nog graag, dus ik ben wat bevooroordeeld :slight_smile:.

Tja ik ben bevooroordeeld en de Aquis heeft meer een eigen smoel .