ORIS only - deel 2

GBR 3 limited…

18 likes

Is deze van jou? :slight_smile: Prachtige kleurstelling, maar voor mij maakte de kleine seconde het horloge net te druk. Ik heb er over getwijfeld maar uiteindelijk toch voor de Source of Life gekozen.

13 likes

ja deze is van mij, SoL is ook gaaf hoor, ik stoor me niet aan de kleine seconde, de datum is wat klein en daardoor soms moeilijk te lezen maar het ik ben gevallen voor de mooi kleurstelling. Jammer dat er geen OEM rubberband voor is gemaakt met de juiste kleurstelling. Uiteraard past er Aquis band op maar dan zou zwart de veiligste optie zijn, de blauwe band wijkt qua kleur te veel af. Voorlopig maar op de stalen band houden.

1 like

18 likes

Nieuw bandje, mooie combi #keeper

18 likes

13 likes

De depth gauge is met zijn ca 270 gram erg zwaar, waarvan iets van 100 gram aan de band is toe te schrijven. En dan heb ik nog dunne polsen dus er zijn aardig wat schakels tussen uit.

Op rubber draagt dat een stuk prettiger. Maar ja iele polsen, dus ook die strap moet op een hele kleine stand. Alleen zijn er geen gaatjes genoeg om de clasp netjes ten opzichte van het horloge te zetten. Met als resultaat dat het horloge naar achter (12 uur kant) gekanteld om de pols gaat zitten. Wat niet heel lekker zit. Er zijn grotere problemen in de wereld. Maar waarvoor er mee blijven leven als je het kan verhelpen.

Nu heb ik een mooi geel bandje, maar om meteen los te gaan met de gaten pons… Van zwart heb ik twee sets liggen dus maar eerst even op de zwarte geprobeerd of dat dit het gewenste resultaat op leverde.

Het blijkt echter lastiger als gedacht om een gaatje te maken doordat de band mee veert. Een pons van 2,5mm resulteert in een kleiner gaatje. En tijdens het ponsen vervormt het materiaal dus een recht gaatje maken is best lastig. Dus maar goed dat ik op de zwarte heb geoefend. Want hij is tijdens het ponsen met de tang natuurlijk ook nog een keer verschoven.

Vervolgens heb ik een stuk overlengte wat door de clasp heen steekt waar je u tegen zegt. En die heb ik dus afgeknipt. De band blijft goed op de pinnen zitten. Dus ook al mis ik de vergrendeling op het eind, ik ben niet bang dat de band lost schiet.

Plaatjes. Nu nog een beetje funky (wat ik stiekem wel leuk vind staan) vanwege het test stukje aan de ene kant




9 likes

Goede oplossing en fijn dat het werkt! Blijft toch een prachtig horloge die Depth Gauge :sunglasses:

Ieder z’n ding zullen we maar zeggen… :joy:

1 like

Mijn :v: schatjes!

9 likes

Het staat wel leuk, maar geeft het horloge wel een hoog swatch gehalte. Dus als hij over een weekje nog steeds op deze manier fijn zit pas ik de gele band aan en gaat hij weer in zijn geheel op geel.

Zat er ook aan te denken om dat stukje eraf te knippen maar durfde het niet haha

1 like

10 likes

Kijk wel waar je hem afknip. Ik heb hem net na de clasp afgeknipt waardoor het uiteinde een plekje heeft om naar toe te buigen. Als ik het bandje nu anders doe dan prikt het uiteinde in mijn pols.

4 likes

Hier ook weer om de pols.:sunglasses:

14 likes

24 likes

OMG @anon53002072EV Wat een gave foto ! :heart_eyes:
Toevallig vanmiddag ook een lume shot genomen van mijn Aquis.
Zal eens kijken of ik hem wat later kan posten. Will namelijk ietsje bewerken :grin:

1 like

Dank… echt ECHT toevalstreffer.
Met mijn te goedkope telefoon geschoten, gewoon ff hop hop.

Resultaat verbaasde mij ook zeer positief.

Jij snel posten die lume

1 like

Meh. Lang niet zo mooi als die van jouw.
Ook seconde wijzer ziet er raar uit. Maar dat was al voor het bewerken. Zat wel een dikke pluis op die ik moest weg werken :sweat_smile:

Voor het bewerken …

12 likes

Wel man…MOOI

1 like

:pray:t2: Thanks !!

Ben nu weer bezig met iets … ‘outlandish’ :sweat_smile:
Weet nog niet of het wat is … :grimacing:

Nog een WIP hoor …
Is iets te … of niet ?

Gewoon aan het proberen. Moet misschien de foto opnieuw nemen, om het ORIS logo zichtbaar te maken.

10 likes