Oris Sixty Five 42 mm ->> wat vinden we ervan?

Ik heb op het internet de nieuwe Oris Sixty Five 42 mm collectie voorbij zien komen en ik vind ze werkelijk prachtig.

Wat vinden jullie ervan??

21 likes

Ik vind helemaal mooi

4 likes

Er is ook een uitvoering met een zilverachtige plaat. Prachtig

Erg mooi maar wel lange lug to lug. In combinatie met weinig kromming van de kast niet uitermate geschikt voor kleine polsen.

Stalen band had ik graag nog op mn ex 40mm versie willen proberen

Heel mooi, ik ben van plan de LLD terug te halen, maar deze dwingt mij te heroverwegen. :thumbsup::thinking:

1 like

Zit wat in.
Kast is 42 mm en volgens sommigen ( op YouTube ) is dat wat te groot.
40 Mm is geschikter zo lijkt het. Al vind ik 42 mm een prima formaat.

Ik heb hem gehad voor een aantal weken…pracht horloge en de band is zeer mooi. Ook de kleurstelling van de wijzerplaat en de bezel is erg gaaf…

Als je hem vergelijkt met een BBB die ik nu heb is het wel een stapje terug in mijn optiek.

Die 42 zegt niet al te veel. De lange platte kast doet het hem.

Vind je de BBB kwalitatief een stap omhoog?

Precies in welk opzicht als ik vragen mag?

Prijs van de BBB is ook flink hoger.

Ik heb nu de LLD maar is als horloge toch wel wat mooier…kan een goed vergelijk maken want zoals aangegeven heb ze beide gehad ! Daarbij weet ik nog wel een LLD te koop :wink:

Erg mooi! Ik denk echter dat hij bij mij inderdaad niet goed gaat passen om deze reden… Dat is ook de reden waarom ik nooit een Steinhart heb gehad. Iets meer naar beneden lopende lugs zou beter geweest zijn.

2 likes

Dat is waar.

Ik heb de Steinhart OVM 1.0 en ook die ( lijkt op deze wijzerplaat trouwens ) heeft een vrij rechte/platte kast. Bij sommige polsen kan dat tricky zijn.

Ik ga een “domme” vraag stellen:
wat is een LLD …

Daar heb je gelijk in…de prijs ligt ook zeker hoger.

Het blijft een heel mooi horloge maar heb de BBB en nu een LLD die mijn inziens toch net even beter aanvoelen !

Longines Legend Diver !!!

Daarom past de Sumo ondanks zijn 44 mm ook bij een kleinere pols, toch vaak prima.

1 like

Ow shit okee… zover had ik nog niet gedacht. Thanks

De bracelet van de Oris is wel mooi van kwaliteit. Afwerking en materialen van de bracelet van de Tudor Black Bay is wel een behoorlijke stap omhoog maar dat is inderdaad de prijs ook.

Even een plaatje erbij !

1 like