Oris Sixty Five 42 mm ->> wat vinden we ervan?

Top klok !!
.
.
.Elf.

Ow okee. Mij gaat het om nieuw eigenlijk

1 like

Mee eens. Aan de andere kant hoort het wel bij de tijdgeest waar het horloge op gebaseerd is.
Ik vind 'm super.
.
.
.
Elf.

Oww oke, :thumbsup:

't Is wel mooi om te zien/bekijken.
.

Elf.

Super mooi horloge.
Voor mij persoonlijk mooier dan een drukke LLD.
Smaken verschillen.

Check.
.
.
.Elf.

Die zilverkleurige plaat is erg mooi. In een kast van 40mm en met gewone witte lume zou helemaal top zijn.

Er worden wijken, wat zeg ik? Halve steden gebouwd die er uit zien alsof het 1930 is. Vind ik persoonlijk ook niets, maar het is een trend, alles weer net als vroeger😟

1 like

Erg mooi horloge. Vindt Oris sowieso mooie horloges.

Betreffende de “straight lugs” en kleine polsen; mijn polsen zijn 17cm en ik kan een Steinhart Ocean goed dragen. Ik denk dat het heel erg van je persoonlijke voorkeur af hangt. Ik heb mijn horloges met stalen banden graag een beetje los (zie laatste foto).



Begrijp me niet verkeerd, ik vind dit een mooi horloge (hoewel ik op sommige foto’s de stalen band niet mooi aansluiten op de lugs).

Teruggrijpen op je geschiedenis in een modern jasje is ook mooi. Maar waarom sommige nieuwe horloges kunstmatige patina hebben is me echt een raadsel

3 likes

Omdat het mooi is???

Ik vind er dus echt niets aan, dat kunstmatige patina gedoe!

Ik koop wel een jaren 30 woning in een modern jasje…

Vind de nieuwe 42mm prachtig, hooguit dat ik de schakels iets te ‘blokkig’ vind maar dat zou in real life beter te beoordelen zijn. Kun je qua prijssegment niet vergelijken met een TBB tenzij je de 65 bij een Nederlandse AD kopt en de TBB grijs, dan komen de prijzen een beetje in de buurt van elkaar.

Smaken verschillen. Ik vind het wel mooi.
Je kan het ook als een nieuwe kleur zien. Alles dezelfde kleur is ook maar saai. En omdat veel mensen het wel mooi vinden, is er blijkbaar een markt voor.

1 like

Ik mis bij deze versie de mooie cijfers zoals bij de 40 mm versie.

Mooi horloge. Vind hem wel wat weg hebben van de Steinhart OVM. Zoals eerdere foto’s in het topic al laten zien.

Heb zelf de 40 met een rubber band. Deze is echter ook een beauty. Vraag me alleen af of deze niet mooier is op leer of nato.

1 van de mooiste, zo niet DE mooiste “vintage” duiker in zijn prijsklasse. Veel mooier dan de andere 65 40 of bv de Longines LD. Perfecte maat ook voor mijn pols.
Prijsklasse erboven is de Tudor BB voor mij koning, en daar weer boven de Sub date, maar zo blijft het.
Als ik nog geen duiker zou hebben, dan zou deze hoog op mijn lijstje staan