Oude horloges

Ik heb twee oude horloges. Ik weet er helemaal niks van. Kan iemand hier iets meer over vertellen?

Ze hebben allebei een aparte achterkant, in de linker is een figuur gegraveerd en deels ingekleurd,de rechter zit in een soort houder.

Zou er graag iets meer van weten. Iemand??

Men gaat vragen om foto’s vd achterkant en van het uurwerk.

1 like

Van het linker horloge wat extra foto’s:



Kan iemand me meer vertellen?

Ik zou je adviseren enkele goede foto’s van het uurwerk te (laten) maken in HR met goede belichting. Wellicht dat je dan meer antwoord krijgt op je vraag. Dit is erg lastig op basis van deze foto’s.

Allebei zo rond 1900, de linker is een omgebouwd zakhorloge van 14k goud (exclusief binnendeksel), de rechter is nog gewoon een zakhorloge, de houder maakt er een polshorloge van. Zowel het horloge als de houder zijn waarschijnlijk van zilver.

Beide zijn imho merkloze dames zakhorloges van eerste kwart vorige eeuw.
De goudkleurige zijn de lugs aan gesoldeerd om het horloge aan de pols te kunnen dragen en de zilveren heeft een frame zodat ook deze aan de pols gedragen kan worden. Zoals al geopperd zou een goede scherpe foto van de uurwerkjes misschien iets meer kunnen zeggen over de uurwerkfabrikant mits er een fabrieksmerkje aanwezig is…

Hopelijk kun je hier iets mee…

edit: zie dat HorloG al een gelijksoortig antwoord heeft gegeven dat die van mij heeft gekruist…

1 like