Outlet Roermond

Dat zou ik ook geneigd zijn te denken. Persoonlijk zie ik TAG eigenlijk meer als een marketeer dan een horlogemerk. En ongetwijfeld nemen ze de reputatie overweging mee, maar komen zij als professionele marketeers toch tot een andere conclusie. En het is weliswaar geen “b-keus of oude collectie” die in de deep-discount gaan, maar het zijn wel duidelijk de minder populaire modellen.

1 like

Ik ben absoluut geen handelaar, maar wat is nu het probleem hier eigenlijk?

Horloge te koop voor een aantrekkelijke prijs, aan consumenten. Dan mensen die er munt uit willen slaan. Weinig nobels aan.

Hoe sympathiek is het om als particulier met winstoogmerk een horloge in een winkel te kopen?

Hoe sympathiek is het om als particulier met winstoogmerk een aandeel op een beurs te kopen?

Is een aandeel te vergelijken met een horloge?

Ja, je kunt ze allebei kopen.

Dat mensen goedkoop een horloge hebben ingeslagen en volgens de hoofdprijs vragen terwijl de aanbieding nog steeds geldig is.

En ze lopen een risico, in de hoop ervoor beloont te worden. Zo werkt het in een kapitalistische maatschappij. Je kan daar ethische problemen mee hebben, maar het is niet anders.

1 like

Chiq misschien niet… Maar ieder mag zijn vraagprijs zelf bepalen. En het is wat de gek er voor geeft… vrije markt principe. En gold de aanbieding niet alleen gisteren?

Uiteraard. De opmerking “terwijl de aanbieding nog steeds geldig is” was enkel tot gisteren 23:00 (mits er toen nog voorraad was) relevant.

Als je er problemen mee hebt, zou je terug in de tijd naar de DDR kunnen verhuizen. Hoewel, daar waar de winkels leeg. Nee, dus dat werkt ook niet :wink:

2 likes

Dat streven (winst maken) houd de economie op de been. Handel maakt dat die horloges bij een AD, grijze markt, outlet, marktplaats, ebay etc etc zijn. Datzelfde geld voor de halffabrikaten verder stroomopwaarts in de keten, voor de banden, de glaasjes, het ruwe staal etc.

Dat winstoogmerk maakt dat het huidige horloge-aanbod überhaupt bestaat.

Er zijn altijd prijsverschillen. Als prijsverschillen groot zijn gaat daar handel tussen zitten. Avocado’s zijn stukken goedkoper in Brazilië etc. En als je te veel vraagt verkoop je niet.

Ik verwonder me over de afkeer van een aspect van de economie dat noodzakelijk is, en de drijfveer er van vormt. Zonder het streven naar winst stopt alles. Als je overgaat naar Noord Koreaanse toestanden vertraag je de ondergang wel, maar je gaat ten onder.

Ik neem aan dat je (voel je aangesproken indien van toepassing) geen loon accepteert van je werkgever (als je die hebt), dat is ook maar winstbejag. Niet erg chique.

Weer zo’n onderwerp wat beter te bespreken is bij een goed glas

6 likes

Als mensen de moeite willen nemen om in die outlet iets te kopen om dan beetje winst te maken: prima toch?

2 likes

De meest schraperige flipper die ik ken gebruikt het woord sympathiek?

3 likes

Outlet ? Goedkope horloges ? Wat voor leuke aanbiedingen heb ik gemist? :hushed:

Hahahaha

Ik heb er verder geen moeite mee. Ik vind het niet chique. Thats it! @lexor

Nee even serieus… heb ik iets interessants gemist of waren het alleen maar van die klokken waar er na een paar jaar niets of nauwelijks geen waarde meer aan zit ?

Tag heuer monaco met een adviesprijs van 6k voor 2450 euro. Er staan er al op marktplaats voor 4k. En een chrono aquaracer voor 1250 euro.

1 like