Overgrootvader

Beste HF,

kwam mijn vader tijdens zijn verhuizing in eens met diverse zak- en polshorloges die van mijn overgrootvader zijn geweest. Nooit geweten dat hij deze had, tot vandaag. Hoewel ik niks met vintage heb, is het hele idee dat deze van mijn overgrootvader zijn geweest wel erg gaaf! Ik zou daarom wat meer informatie willen over de modellen. Ik kan helaas niks zeggen over de authenticiteit van de klokjes, maar oud zijn ze zeker! De waarde is overigens leuk om te weten, maar niet de reden van dit verzoek. Deze horloges zullen mijn familie niet verlaten (mits ik mijn hypotheek in ene kan afbetalen :slight_smile: )

Hier wat fotos:

Meest linker zakhorloge functioneert gewoon nog!

Meer fotos zijn natuurlijk mogelijk! Voor de leuk:

Groetjes en alvast bedankt!

Robert

17 likes

Mooi stukje geschiedenis! , de hypotheek zal denk ik wel aflossen blijven :smile:

Leuke oude rolex oyster (handwinder?). Klein maatje maar erg tof

1 like

Dat is een leuke vondst.
Wat staat er rond de seconden index op die Rolex?

Mooi man! Met de geschiedenis van de klokjes erbij wordt het alleen nog maar nog mooier!

Is erg moeilijk te zien, iets met pr lijkt. (precision?)

Haha, ach is maar beter ook denk. Wanneer je niet meer weet wat je moet doen met je geld gaat het fout.

tof de positieve reacties! Meer informatie is welkom!

Er zou moeten staan ‘’ extra precision’’ zie ik

Precision staat er, zonder extra.

Rolex Oyster Royal precision ref:2280…rond 1940

Ik zie er verschillende met prijzen vanaf 900 tot 1900 dollar.

http://robertmaron.com/product.php?productid=20041

Hij lijkt er wel op, echter heeft deze niet het Rolex teken, enkel dus de tekst Rolex Oyster Royal. Dat kwa Precision komt wel overeen. Het zou een replica kunnen wezen uiteraard, maar dan wel een hele oude. Ik weet niet hoe het er toen aan toe ging en heb er eerlijk gezegd geen verstand van.

Dat is geen replica…

Deze heeft ook geen kroontje op de plaat.

Voor het idee is origineel natuurlijk mooier!

Ik weet bijna (99%) dat deze origineel is.

2 likes

De titel van dit topic schept direct zoveel vooroordelen :laughing:
Gelukkig dit keer een daadwerkelijk interessant verhaal, ik lees lekker mee :thumbsup:

3 likes

dat ‘‘ELKA’’ zakhorloge is ook wel leuk

Dit horloge werd verkocht door Kiek juweliers in Amsterdam en deze juwelier heeft diverse horloges van zijn naam ELKA voorzien.

ELKA staat voor

E rnst
L ouis
K iek in
A msterdam

2 likes

Vind 'm ook het mooiste van de 3. Mijn vader zei dat-ie nog werkte nadat hij deze had opgedraaid.

Ik ben d’r nog niet aan toe om te draaien en te swingen. Ik sloop vaak dingen haha.

Kijk uit want de Rolex heeft een schroefkroon die je eerst los moet draaien voordat je hem kan opwinden.
Swingen heeft geen zin want het is geen automaat .

Ik blijf er ook mooi vanaf tot ik meer weet. Ik ben voornemens om nu, of met de tijd, de horloges die ook enige waarde vertegenwoordigen te laten restaureren. Zo blijven ze goed/netjes voor mijn kinderen enz. enz.