Overgrootvader

betreft een cylindre quatre rubis kennelijk

deze

heeft de opschrift remontoir cylindre 6 rubis

Zo, nu laat ik het even rusten en wacht ik de experts af haha. Het stukje geschiedenis maakt me enthousiast.

Koos kom dā€™r maar in

De Elka stopwatch is leuk en de zakhorloges zijn aardig maar de oude Rolex is de leukste en gezien de geringe waarde in deze staat zou ik hem gewoon houden als herinnering.

@Flipperkast jaren 20 en 30 werd die teken niet gebruikt en ook niet vervalst :nerd::grin:
Groeten Iwan :motorcycle:

Dus de Rolex komt uit om en nabij 1920?
Bijzonder!

@gekkehuus verkopen is sowieso geen optie. Met name de Rolex is leuk om te behouden. Is dit wel op te knappen?

1 like

:thumbsup: Gaaf spul zeg en zo uiteenlopend verzameling :space_invader:
Zo een vroege Rolex heb ik ook dit jaar gekocht op een rommelmarkt in Frankrijk :grin::upside_down::heart_eyes:

Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

De 2280 komt uit midden/eind jaren 30

1 like

Alles is op te knappen,echter is het bedrag wat dat kost het jouw waard?

Dat ligt een beetje aan het bedrag:)

Wil je het als erfstuk behouden en er zorg voor dragen dat het niet wegkwijnt, dan zal je er toch iets aan moeten doen.

1 like

begin eerst eens met een servicebeurtje want aan het uiterlijk moet je eigenlijk niks willen doen en een bandje is zo gescoord.
Helemaal mooi is als hij gewoon loopt natuurlijk,want dan zou er niks echt kapot zijn (hooguit versleten)

2 likes

Met opknappen doel ik ook enkel op voorzichtig schoonmaken en een servicebeurt.

Een ā€œoudā€ klokje moet je niet teveel aan willen doen denk ik. Moet oud blijven :wink:

Mocht er iemand op het forum zijn die mij hierbij kan helpen en verstand van zaken heeft, dan zie ik graag een PM. Maken we hem samen open voor de eerste keer in zeer lange tijd.

(kosten mits gangbaad geen probleem, al zou een mede fanatiekeling toch wel het leukste zijn)

Rolex blijkt toch makkelijk open te draaien. Mijn nieuwsgierigheid overwon.

Het binnenwerkje

3 likes

Ziet er goed uit! En doet het nog wat als je hem opwind?

1 like

Ziet er opzich compleet uit (en origineel)ā€¦nu nog even opwinden

1 like

Nee helaas, geen reactie.

Heb je de kroon kunnen losdraaien?
Hij kan mischien iets strak zitten.

1 like

Jawel, heb ook de wijzers verplaatst. Alleen geen reactie bij het draaien. Kan uiteraard nog wel aan mij liggen.

Als je het horloge in je vingers klemt en je schudt het een kwartslag begint de balans dan te draaien?

1 like

Die loopt zich nou het lazarus te schudden :joy:

1 like

uuh balans?
beweegt in zijn geheel niksā€¦ Dacht dat ā€œde balansā€ dat wieltje was, toch?

Dan nee, helaas.

heb het idee hier wat te missen

bij het opwinden worden beiden tandwielen in gang gezet, alleen lijkt wel.of ze iets missen waar ze de energie aan leveren. Zoals gezegd heb ik er geen verstand van en mompel ik maar wat.

1 like