Paketa

Dit horloge heb ik onlangs via via uit een erfenis mogen ontvangen. Geen idee wat voor type dit precies is en of dit waarde heeft. Is er iemand die hier iets meer over kan vertellen?

4 likes

Hallo Peter! Ik denk dat onze vrienden hier je wel kunnen helpen. Plaats even een foto en wat info in het topic hieronder:

1 like

Beste,

Via via heb ik dit horloge mogen ontvangen. Weet daar in het geheel niets van. Kan iemand er iets meer over vertellen? Lijkt mij iets uit het voormalige Oostblok (Russisch?)

gr. Peter

O Peter, klik even op de link hierboven. Dan ga je naar een gedeelte waar veel liefhebbers zijn van Russische horloges. Daar kan je je vraag kwijt.

Het merk is Raketa. Het is een wat ouder model, maar de fabriek bestaat nog steeds en produceert nog altijd horloges.
Dit zou een 24 uurs horloge moeten zijn dwz dat de urenwijzer 1 keer per 24 uur rond gaat ipv 1 x per 12 uur.
Dat vergt even wat gewenning bij het aflezen.

Ik heb deze wijzerplaat echter nog nooit gezien, wat niet meteen wil zeggen dat ie niet origineel zou kunnen zijn.
Het is inderdaad een Russisch horloge en afgaande wat er onder op de wijzerplaat staat geprint is ie van na het uiteenvallen van de Sovjet Unie. Er staat nl. Gemaakt in Russia ipv gemaakt in CCCP
Deze Russsische horloges hebben geen grote geldswaarde, al worden ze de laatste tijd wel wat duurder.
De kwaliteit is gewoon goed. De afwerking staat niet op het niveau van de Zwitserse merken, maar daar is de prijs ook naar.

1 like

Heb je hem nou uit een erfenis of via via?
Is inderdaad een Russische Raketa. Waarde van een paar tientjes denk ik.

https://raketa.com/w/en/collection-design/

De huidige productie.

Heb er een gehad, leuk horloge, met verdraaibare bezel met steden namen. In perfecte staat gekocht voor 50 euro. Raketa betekend raket, dat was wel duidelijk zeker?

Deze webwinkel verkoopt ook oudere en vintage. Krijg je een indruk.

Heb de jouwe gevonden. Wees er maar zuinig op!

(Deze winkel hanteert soms wat stevige prijzen, maar toch) :+1:

1 like

Dank allen voor de antwoorden. Ik zal eens informeren bij een horlogerestaurateur of het zin heeft om er wat tijd en geld in te steken. De band die er nu bij zit is van allerbelabberste kwaliteit.

Weet nog niet of ik deze hou of in de verkoop breng.

Graag gedaan. In ieder geval meteen een nieuw bandje er op! :grin: