Pakketje uit Tokyo

Vorige week voor het eerst dit jaar weer een bestelling bij Seiya gedaan…

Vind het best wel knap van mezelf dat ik me heb ingehouden met kopen tot nu toe dit jaar…

Al wel een horloge voor de verjaardag van mijn moeder besteld, maar dat was eind vorig jaar en begin januari bezorgd dus dat telt niet…

Mijn moeder heeft trouwens een ziekte waardoor ze behoorlijk dikke onderarmen heeft en het horloge haar niet zou passen…
Probleem voorgelegd aan Seiya,die heeft extra schakels geregeld en gemonteerd, uiteraard wel tegen betaling, maar toch een super service !

Had al een tijdje een oogje op twee horloges bij Seiya in de shop, ééntje zat ik al twee jaar over te dubben, en een ander sinds een aantal weken.

Vorige week zondag (moet eerlijk bekennen met een borreltje op :wink: ) beide besteld.
De volgende dag wakker geworden met het gevoel van : "Wat hest nou dèn weer doan ? "
Gronings voor : “Wat heb je nu weer gedaan”…

Nog overwogen om de order te annuleren, maar toch niet gedaan, en wat ben ik daar blij om !

Vrijdag eerste bezorgpoging maar toen was ik aan het werk.
Nou ja, twee dagen meer voorpret !

Dus vandaag opgehaald bij het postagentschap, als tussenstop voor een bezoekje aan mijn lieve moeder.

Het pakketje…

Foto gemaakt met de telefoon in het verzorgingstehuis waar mijn moeder woont, dus het tafelkleed geeft niet mijn smaak weer maar die van mijn moeder…

Bovenop, de “Lekkermakers” oftewel brochures, nou ik kan je vertellen dat is wel effectief hoor, moet me echt inhouden…

Dan wat presentjes van Seiya, altijd leuk !
Beetje crappy telefoonfoto maar lijkt me wel duidelijk wat het zijn…

Doosje nummer 1

En dit zat er in

Seiko railroad pocketwatch, gebruikt door de japanse spoorwegen…
Zat ik al twee jaar over te dubben, uiteindelijk toch maar de knoop door gehakt…
Past trouwens precies in het kleine vakje van een spijkerbroek.

En dan nu doosje nummer 2…

Ziet er een beetje goedkoop uit in dat cellofaan…
Maar dan komt dit er uit…

SEIKO Automatic Presage SARD009

Seiya geeft op zijn site niet aan waar het bandje van gemaakt is maar volgens google zou het croco zijn ( correct me if I’m wrong), kan je wel vertellen dat ik nog nooit zo’n soepel leren bandje gehad heb !

Nog even een wristshot…

En een pocketshot (volgens mij het eerste op dit forum :wink: )…

Bedankt voor het kijken !

Groet,

Chris

27 likes

Mooie aanwinsten, veel plezier ermee!

Erg leuk! Gefeliciteerd!

Mooie en aparte seiko’s, gefeliciteerd!

Wat een bijzonder, mooi en persoonlijk verhaal.
Het is je van harte gegund!
Heel veel plezier ermee. Het zijn twee bijzondere horloges.

1 like

Heel mooi, die Presage SARD009! Wat je van ver haalt, is extra lekker!

Grt. Marco

Over het algemeen ben ik geen liefhebber van Seiko, maar die laatste is een plaatje!

Prachtige aanwinsten! De SARD009 heb ik kort geleden ‘ontdekt’ maar ik heb al te veel op mijn lijst :). Veel plezier er mee!

Leuke voorstelling thx. En proficiat met de aanwinsten!

gr, HJR

Leuke klokken !
Gefeliciteerd :thumbsup:
Vind de klok voor je moeder ook wel apart .

Veel plezier ermee
Pieter.

1 like

Twee klassiekers Chris, draag ze in goede gezondheid! Enne… Seiko rules! :grinning:

1 like

Mooie aanwinsten, wit is weer helemaal “in” :smiley:
Geniet ervan :+1:

Proficiat prachtige Seiko’s, met een borreltje op 2 horloges, ik zou zeggen neem nog een slokje dat maakt 4 :dizzy_face:

1 like

Veel plezier ermee, fijn dat je nog een moeder hebt! :heart_eyes:

1 like

Ha, ha, ha …
Dit zijn nummer 5 en 6 al…

Dank je, ben elke dag “Nog bliede dat het oalske der nog is”, al begint meneer Alzheimer ook zijn hoofd om het hoekje te steken…

Zeker leuk! Die pocket en SARG mogen er echt wel wezen. Je moeder is vast heel blij met haar horloge :blush:

Foppe, als je er een beetje in verdiept, blijkt dat Seiko heel veel mooie horloges maakt, maar dan moet je even verder kijken dan de kijkshop.
Was voor mij ook een openbaring hoor…
Vooral jdm (japanese domestic market) spreekt me aan .

Zeker !
Ik wind het elke dag voor haar op (40 slagen) omdat ze niet genoeg beweegt voor een automaat (rolstoelafhankelijk)…

En dan zegt ze altijd dat ze zo’n mooi horloge heeft .

Had achteraf ook beter voor solar en quartz kunnen kiezen, maar gedane zaken nemen geen keer en ze is er heel blij mee.

Goed om te horen! Voor freaks als ons is dit toch het mooiste cadeau om aan iemand te geven waar we van houden. Al snappen ze dat soms zelf niet :wink:

1 like