Palerma quartz

Hallo, ik heb nog een oude Palerma Quartz liggen maar die doet het niet meer, weet iemand waar ik een nieuw uurwerk kan bestellen. Alles wat erop staat is:
ESA N5 9182 Steven 7 jewelste Swiss Y2.

Misschien weet een horlogemaker er raadt mee? Ik ben bang dat de calibers niet meer compleet en nieuw verkocht worden. Ik vond nog wel deze horloges met hetzelfde caliber:
http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=esa+9182&_sacat=281&_odkw=HELVETIA+WATERSTAR&_osacat=281&redirect=mobile

Succes!

Als ik een horloge een langere tijd niet gebruik haal ik de batterij er altijd uit. De batterij heeft dus niet gelekt. Er is inderdaad zo 1,2,3 niet meer aan te komen.

Doet ie helemaal niets meer? Ook geen “stuiptrekking” van de secondewijzer? Vaak zijn de oudere quartz uurwerken niet stuk maar is het een kwestie van schoonmaken en oliën. Door de oude droge olie is er te veel weerstand in het uurwerk om nog te bewegen. Soms is een poosje op de verwarming en/of het voorzichtig bewegen van de secondewijzer genoeg om het uurwerk (tijdelijk) weer tot leven te brengen.

Hallo Martijn,

Door allerlei zaken heeft een paar jaar geduurd, maar ik heb onlangs van het ESA 9182 uurwerk het raderwerk gespoeld en er een nieuwe batterij in gedaan, probleem is echter dat de secondewijzer steeds een klein stukje vooruit en terug springt, dus pro saldo op dezelfde plek blijft staan. De rotor is goed (beide tappen zitten er aan). Enig idee wat het probleem kan zijn?

vr. gr. Rudi

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.