Panerai Only

Er is veel vervangen. De nieuwere nummer zijn duizendtallen zoals de 1005 en verder heb je de 773 en verder serie. Even googelen op de modellen van 2019

2 likes

https://www.panerai.com/nl/en/collections/watch-collection.html

1 like

Op de Panerai site vind ik de 01000 dus niet… wel de PAM00773… een upgraded 01000 base model…:heart_eyes:

Misschien oude voorraad ?

Ja dus… de 01000 is vervangen :disappointed_relieved:

PAM01000 : Panerai Luminor Base Logo Snapback
My WatchBase Keep track of your favorite watches
Luminor Base Logo Snapback
Brand: Panerai
Family: Luminor
Reference: PAM01000 (aka: 01000, PAM 1000, PAM 01000)
Name: Luminor Base Logo Snapback
Produced: 2016 - 2018
Limited: No

Luminor Base Logo 3 Days Acciaio
Brand: Panerai
Family: Luminor
Reference: PAM00773
Name: Luminor Base Logo 3 Days Acciaio
Produced: 2018
Limited: No

1 like

Ben zelf een tijdje bezig geweest met de 00776 (voordat ik de 00111 kocht). Erg mooi horloge met een inhouse handopwind uurwerk. Omdat de 776 (en 1005) een gesloten achterkant heeft en een painted dial gaf de 00111 toch de doorslag. Maar smaken verschillen uiteraard.

2 likes

Zie overigens de reacties hier op het forum over de 776 en de 1005: Panerai

Mede daardoor ben ik op zoek gegaan naar een ouder model. Bijna de prijs betaald als voor een nieuwe 1005 maar ik heb nog geen seconde spijt gehad.

1 like

Zou ook mijn keuze zijn. Geschroefde achterkant, daardoor 300m waterdicht ipv 100m + sandwich dial ipv painted … :wink:

3 likes

Mijn voorkeur is toch wel de geschroefde achterzijde en sandwich. Deze zijn in nette staat zeker nog wel te vinden. Succes met de zoektocht.

1 like

Interessant topic ! Thnx :+1:

Keuzes …

  • WR 100m is oké voor mij… maar doet afbreuk aan de eventuele verkoopwaarde (ben geen flipperaar, maar toch…)
  • De PAM01000 heeft als voordeel een ETA uurwerk (eenvoudig / goedkoop in service), nadeel weer de verkoopwaarde…
  • Indrukdeksel of geschroefd… mwaah…:neutral_face: voldoet voor mij… maar weer de verkoopwaarde…
  • Wil eigenlijk wel een vrij recente … dan zijn de base modellen weer redelijk betaalbaar…

We gaan t zien … of niet :grin:
Eens kijken waar ik tegen aan loop…

Iig bedankt voor de reacties :+1:

1 like

Bij mijn weten had gewaardeerd forumlid @Crownguard tot voor kort een PAM01000 te koop. Wellicht kan hij je nog meer/beter informeren over het model

1 like

Die zit hier om de pols :wink:
Vragen mag altijd :grin::grin:

2 likes

:+1: Net ff. PB-tje gestuurd. :grin:


Volle bak op de afdeling. #Ambtenaren

11 likes

Pre SIHH nieuws, mooi maar groot (47mm)

2 likes

Ff wennen. Behoorlijk out of the box… Ben nog niet onverdeeld enthousiast over het model. Al iets bekend over het uurwerk dat erin zit?

Lekker minimalistisch ook…

Heftig!

Is dat de originele kroon?

Ik dacht dat er zo’n ‘union’ kroon op een radiomir zit.

1 like

Naar mijn weten alles origineel…

1 like

Vandaag om de pols:

4 likes