Ik heb een vraag over de mogelijkheid om horloges op veilingen en dergelijke aan te schaffen welke over papieren beschikken die ongetekend zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? En wat betekent dit precies voor de verdere waarde van het horloge of zijn er manieren om dit te ondervangen?
Bedankt voor de snelle reactie.
Echter gaat dat topic specifiek over het niet aanwezig zijn van papieren terwijl de aanbiedingen die ik bedoel spreken van bijbehorende maar ongetekende papieren?
Benieuwd of dit dus ongebruikelijk is.
Neem aan dat je geen afgestempeld garantiepas bedoeld. Een officiële dealer tekent of stempelt een garantiepas af. Zonder dit stempel heb je geen “fabrieksgarantie” .
Hier zijn genoeg mensen waarvan de garantie kaart met pen is ingevuld, ook met dure klokjes, het is vooral belangrijk dat je de factuur nog hebt (volgens mij) want anders kan TS er gewoon een datum op krabbelen en klaar…
Bedankt voor alle reacties. Volgens mij gaat het hier inderdaad vooral om faillisementsveilingen. Is het mogelijk om dan op 1 of andere manier nog aanspraak te maken op de fabrieksgarantie? Het zijn namelijk wel allemaal nieuwe horloges (als je de advertenties moet geloven)
Uiteraard krijg je er van de veilingsite wel gewoon een factuur van. Maar dit is dan de factuur van het verschuldigde bedrag aan de veilingsite zelf.
Als het een legitieme veilingsite is met naamsbekendheid zal het zeker helpen maar helemaal zeker weet je het niet. Zonder gestempelde kaart van een officieel AD blijft het lastig. Die keren dat ik grijs koop koop ik altijd wel met een gestempelde kaart van een AD.
Zie dat je net 17 uur lid bent, wellicht is even voorstellen en wat foto’s van je horlogecollectie wel zo aardig. We zijn dol op foto’s
Sommige merken kunnen op basis van serienummer bepalen of een defect nog onder garantie wordt gemaakt zonder garantiekaart. Dan stuur je het horloge direct naar de fabrikant. Ik weet dit in ieder geval van Eterna. Maar die hebben ook geen AD’s in NL zover ik weet.
Niet ingevulde garantiekaart of boekje duidt zoals al aangegeven dat deze door een niet erkende dealer (grijze handelaar) is verkocht. Hoeft geen probleem te zijn dus voor garantie, kan wel.
Kopen bij veilingen is toch al een risico, prijzen zijn ook vaak te hoog en je weet niet wat je krijgt. Als je niet zeker ben van je zaak dan zou ik dit niet snel doen. Hier op de horlogemarkt komt genoeg moois voorbij in is veel veiliger ook als er papieren bij zitten.