Pas op voor deze 5513

Allen, een kleine headsup.

Deze 5513 is voorzien van een nep plaat te weten een yuki watch dial:

http://link.marktplaats.nl/m1099020427

Horloge is hier reeds besproken maar nu hij weer opduikt lijkt het me wel netjes om dit te vermelden…

http://www.yukiwatch.com/catalog/item/8677972/9751083.htm

Verkoper weet wat hij verkoopt maar verzwijgt het bewust. Verkocht recent ook nog een redial Datejust zonder het te vermelden.

15 likes

Thanks voor deze info. Ben al een tijdje op zoek naar een horloge uit mijn bouwjaar. Had deze langs zien komen.

Prijs doet al wat vermoeden.
En herken het horloge van het forum.
Had een hf’er deze niet eens gekocht en weer teruggebracht of iets?

De verkoper heeft nu in zijn tekst vermeld dat de wijzerplaat aftermarket is.

Voor een leek: what gave it away? Anders dan de prijs. Slechte foto’s op MP

Voor een leek niet te doen denk ik.

Lettertypes kloppen niet.

En lume wel erg mooi pompoen, overal gelijk zou mij ernstig doen twijfelen

Deze man probeerde mij ooit een 1601 te verkopen waar het serienummer bewust was beschadigd. Hele nare man.

Hij leest dus hier mee waarschijnlijk of is lid van dit forum.

2 likes

De wijzerplaat is ook een stuk netter dan de wijzers, je ziet het eigenlijk best goed

De volgende verschillen heb ik nog gevonden.

Swiss-T < 25 hoort binnen de streepjes te vallen, deze staat er buiten en de streepjes zijn ook niet hoog genoeg.
De lume moet dichter tegen de streepjes aan staan en ze bijna raken. Deze staan veel te ver naar binnen.
Het gelumde rondje op de secondewijzer is te groot. Verder lijkt de gehele secondewijzer te lang, maar lastig te beoordelen a.d.h.v. deze foto’s.

Er staat inmiddels bij dat het een aftermarket plaat is, maar eerst dus niet begrijp ik.
Die sunnywatch heeft in het verleden al meer discutabele horloges aangeboden op marktplaats.
Ver vandaan blijven dus.

Er zijn een paar van dit soort ‘verkopers’ actief op MP die vintage subs aanbieden met nep platen.

1 like

Vintage Rolex is een minefield. Op beurzen in Dusseldorf en Keulen heb ik de handel in ‘vintage Rolex’ wijzerplaten, wijzers, kronen, plexiglaasjes en andere onderdelen kunnen zien. Het bouwen van een 5513, 1680 of 1665 (double-red Seadweller) is voor een ervaren horlogemaker een fluitje van een cent. Deze praktijken komen veel meer voor dan menigeen denkt want er valt flink geld mee te verdienen.

Vooral aan mensen die koopjes denken te scoren ja.

Maar goed ‘meneer’ Sunny Watch weet het donders goed want het is hem echt HEEL duidelijk uitgelegd

Blijft volgens mij een heel lastig gebied Vintage.
Staat een stukje over geschreven in de laatste Watching.

Wordt steeds lastiger met die absurde prijzen. Ik koop geen vintage meer zonder papieren (en dan nog kun je voor de gek gehouden worden)…

Papieren geven niet weer of er onderdelen zijn vervangen…

1 like

Ik wordt juist altijd een beetje huiverig van vintage klokjes die aangeboden worden met doos en papieren

4 likes

Dat klopt wel, maar de laatste keer heb ik de papieren zelf geregeld. Dus het horloge voor de aankoop eerst naar een servicecenter van het merk gestuurd zodat je weet dat het horloge origineel is en vervolgens een uittreksel uit de archieven van het merk gekocht zodat je weet dat het uurwerk ook daadwerkelijk bij het horloge hoort. Het enige wat je dan nog niet heb afgedekt is of onderdelen zijn vervangen voor originele nieuwere onderdelen. Eigenlijk weet je dan als een verkoper hiermee instemt dat het wel in orde moet zijn.

Een van de redenen waaarom ik me niet aan een vintage 5513 o.i.d. waag. Ik denk met jou dat het aantal (deels) incorrecte vintage Rolexen schromelijk wordt onderschat.

Maar in dit geval (on topic) hebben we natuurlijk gewoon met een regelrechte crimineel te maken.