Pas op voor deze 5513

Papieren geven niet weer of er onderdelen zijn vervangen…

1 like

Ik wordt juist altijd een beetje huiverig van vintage klokjes die aangeboden worden met doos en papieren

4 likes

Dat klopt wel, maar de laatste keer heb ik de papieren zelf geregeld. Dus het horloge voor de aankoop eerst naar een servicecenter van het merk gestuurd zodat je weet dat het horloge origineel is en vervolgens een uittreksel uit de archieven van het merk gekocht zodat je weet dat het uurwerk ook daadwerkelijk bij het horloge hoort. Het enige wat je dan nog niet heb afgedekt is of onderdelen zijn vervangen voor originele nieuwere onderdelen. Eigenlijk weet je dan als een verkoper hiermee instemt dat het wel in orde moet zijn.

Een van de redenen waaarom ik me niet aan een vintage 5513 o.i.d. waag. Ik denk met jou dat het aantal (deels) incorrecte vintage Rolexen schromelijk wordt onderschat.

Maar in dit geval (on topic) hebben we natuurlijk gewoon met een regelrechte crimineel te maken.

Ik ben nu aan het kijken naar een 5513, maar het is inderdaad een doolhof. Rolex heeft in de jaren '70 en '80 ook gewoon veel diverse modellen gemaakt waarin minieme afwijkingen zitten. maakt het er niet makkelijker op

Wat ik me overigens wel afvraag; is het mogelijk dat tritium van de originele plaat en wijzers afwijken, of verkleuren deze altijd synchroon. Je ziet het zo vaak.

Dat is inderdaad wel de manier! Maar voor de kwaadwilligen:

http://www.2dehands.be/bijoux-horloges/horloges/automatisch-zelf-opwindbaar-horloge/rolex-cosc-certificaat-garantiebewijs-100-origineel-302955968.html

Kunnen wel degelijk afwijken. Maar ook synchroon verkleuren.

1 like

Bedankt man…had er ff interesse in…thanks

Deze man is weer actief op dit forum, verkoopt nu een Milgauss onder de naam leonardus

Is die nep dan?
Los vd erg snelle up, lijkt die ok toch?

Hij zegt niet dat de Milgauss nep is, alleen dat het dezelfde verkoper is. @neetje11 bedoelt denk ik leonnardus, met dubbel N dus. Om verwarring te voorkomen.

Een lid dat bij mij geen dubieuze indruk maakt overigens, dus dat verbaast mij. Misschien wel fair om @leonnardus zelf ook gelegenheid te geven te reageren.

2 likes

Topic is bijna jaar oud?

Die links in het topic naar MP werken allang niet meer… Hoe weet je dat het dezelfde is?

Door simpelweg op te letten.

Of in zijn profiel te kijken, daar staat het letterlijk :wink:

1 like

Dat was een van de grootste weggevers ja :joy:

1 like

@schoen en @Bert1 ik zie het nog steeds niet… :expressionless:

Denk dat ik te lang achter de pc heb gezeten.

Hoe link je zijn profiel aan een MP advertentie van een jaar geleden die niet meer zichtbaar is.

Ok helder en dank voor de uitleg​:+1:t2::blush:

1 like

Dubbel L? Dubbel N. Ik raak steeds meer verward. Begin ook alles dubbel te zien. :confused:

5513 is verkeerd ingekocht geweest heb ik toen ook toegegeven,
mag ik daarom geen horloges meer verkopen dan,
denk dat meerdere mensen wel eens een miskoop hebben gedaan…

Mvg Leon

1 like

Ik heb niets gezegd. Ik heb je alleen getagd omdat je genoemd werd.