Pas op voor Eraclos

Actief op Catawiki mogelijk ook elders: Eraclos uit Italië is er op uit het horloge te ontvangen en ook zijn geld terug te krijgen. Eerst is het horloge niet ontvangen dan werkt het niet ontvangen horloge niet goed daarna is het verzenden te duur (kosten waren van te voren bekend) ook is communicatie is niet goed want niet in het Italiaans.
Eindeloos veel problemen en direct dreigen met negatieve feedback, om je onder druk te zetten het aankoop bedrag terug te storten.

2 likes

Thanks for the warning !

Helaas zie je op catawiki alleen een nummer van de bieder, dus zie je pas wie er gewonnen heeft als het al betaald is. Misschien kun je wel gewoon No shipping to Italy of No shipping to Eraclos from Italy :wink: opnemen in de tekst van de kavels? Hoe dan ook, irritant dat soort mensen. Verpest het voor de rest. :thumbsdown:

1 like

Tja, die klacht kun je beter bij @JTrapman of één van zin collega’s neerleggen ofzo, want als aanbieder kun je zoals hierboven al gemeld niet zien aan wie je verkoopt. En om nou heel Italië uit te sluiten vanwege één mafketel lijkt me ook wat ver gaan.
Verzenden buiten Europa zet ik zelf ook altijd op net iets te veel om nog leuk te zijn, om aanschaf vanaf te ver te ontmoedigen.

Is het mogelijk om een land buiten te sluiten? Volgensmij niet. Je bent niet de enige die pittige gesprekken/ervaringen heeft met Italianen door Catawiki.

Er zijn heel veel verkopers op Ebay die ook niet naar Italie verzenden. Vraag me toch af wat dat precies is met Italianen.

Ik heb wel een keer naar Italie verzonden via Catawiki geheel vlekkeloos en goede feedback ontvangen, lijkt met dat als deze persoon dit vaker flikt Catawiki wel maatregelen neemt. Stuur Jeroen Trapman anders even een berichtje.

Je weet toch…

1 like

:sweat_smile::sweat_smile:
"You make the bigga mistake"

1 like

Mafia? :grin:

Italiaanse kopers worden op ebay al jaren door veel verkopers gebannen voor deze praktijken.

Als je Eraclos omdraait staat er Solcare.

Dat is Italiaans voor; ‘je bent zojuist genaaid.’

5 likes

Voorlopig ben ik even van hem af, het (bescheiden) bedrag is binnen.
Over de verzendkosten heb ik gezegd dat deze van te voren zichtbaar waren en dat hij niet had moeten bieden als hij dat te duur vond.
Ook heb ik uitgelegd dat dit horloge een hand opwinder is geen automaat of kwarts en dat het daarom dagelijks moet worden opgewonden.

Blijft het risico op een negatieve beoordeling, maar ik denk niet dat hij dat zal doen omdat dit juist de aandacht op hem vestigt.