Pelagos of BB

Zoals bij een aantal van jullie wel bekend, ben ik al geruime tijd fondsen ah werven voor een Pelagos. Helaas is er de afgelopen maanden steeds wat tussen gekomen waardoor deze er nog niet is… In Q3 of Q4 (jaja, van dit jaar… :wink:) gaat het dan toch echt gebeuren, al dan niet na de verkoop van een andere klok.

Toch -aangezien ook de BB toch wel een topper is- ook hier de vraag: voor welke zouden jullie gaan en waarom? Ik heb ze beide al om mijn pols gehad en beide vind ik fantastisch dragen. Qua looks zijn ze behoorlijk verschillend, maar toch zijn ze beide prachtig!

Zelf vind de de Pelagos net iets meer in te zetten bij verschillende activiteiten en vind ik de BB toch wat dressy-er. Aan de andere kant: ik zal m grotendeels icm een overhemd dragen…

Blijft lastig, keuzes…

Wel heb ik sowieso met mezelf afgesproken dat deze aanschaf een 100% blijvertje wordt. Dit om meerdere persoonlijke redenen. Mogelijk laat ik zelfs m’n naam in de kast graveren…

2 likes

Indd een lastige… De pelagos is net iets meer toolwatch en ook wat forser, misschien onder een overhemd iets lastiger.

De blauwe bb vind ik persoonlijk de de mooiste bb en zal prima staan onder een overhemd, je bent echter wel aan 1 kleur gebonden bij de BB, maar dat ie maar net hoeveel waarde je daar aan hecht bij het uitzoeken van je outfit… Pelagos heeft dit probleem niet

1 like

Heb beide gehad. 200% Pelagos.

Of 2K extra en een Rolex kopen want die wil je uiteindelijk toch.

2 likes

Mijn favoriete kleuren zitten in de BB, dus ik had het wel geweten. Mooi streven!

Beide prachtige horloges. Zoals je zelf aangeeft speelt hier je outfit een (zeer) belangrijke rol in de keuze, in relatie tot of je dit ‘blijvertje’ vaak kunt dragen.

Als je doordeweeks vaak nette overhemden draagt: Black Bay

Zo niet: Pelagos

Naam graveren zou ik niet doen als ik jou was. Althans, niet meteen. Niets zo veranderlijk als een horlogeliefhebber :wink:

Ik zit met hetzelfde dilemma, wat hebben we het toch zwaar :stuck_out_tongue_winking_eye:. Helaas heb ik beide horloges nog niet kunnen dragen.

Waar ik in eerste instantie de Pelagos de voorkeur gaf ben ik nu (denk ik :flushed:) om en heeft de BBB mijn voorkeur.
Waarom? Voornamelijk vanwege de kleurstelling (mijn kledingkast bestaat voor het overgrote deel uit blauw en grijs) en vanwege de sjieke en toch ook de sportieve uitstraling. Ik vind de BBB in z’n geheel een exclusievere uitstraling hebben.

Ik hoop zelf in Q3 het horloge om m’n pols te dragen.

Hou me op de hoogte van de ontwikkelingen aan jouw kant.

Succes!

@Henkjan91
Of niet die 2k extra voor een Rolex en dan de pelagos en BB :slight_smile:

1 like

Welke Black Bay heb je op de korrel? De Red Bay is niet mijn ding. Ik houd sowieso niet van faux patina, maar de combinatie met die hagelwitte parel is echt een ontwerpfout. De Blue Bay vind ik wel mooi, een beetje understated, een beetje klinisch maar dat heeft juist wel wat.
Ik blijf het overigens jammer vinden dat ze voor de Black Bay hebben gekozen voor Snowflake wijzers met ronde indices.

En welke Pelagos? De oude vertrouwde met ETA-uurwerk (noemen we die al 2-liner?) of de nieuwe met dat boekwerk op de dial. Die tekst vind ik wat overdone; de blauwe kleur vind ik super!

1 like

Daar weet ik (helaas) alles van… :wink:

Ga ik zeker doen! Jij ook succes! (verhalen zijn idd vergelijkbaar)

Goede vragen!

Ik bedoel idd de blauwe BB en de ‘oude’ Pelagos. Vind zwart de Pelagos persoonlijk mooier staan…

Ik zou gaan voor de nieuwe Pelagos. . Persoonlijk vind ik het boekwerk wel meevallen, en een manufactuur is een stuk leuker.

Inderdaad die blauwe heeft echt wel WOW-factor!

Ik heb voor exact dezelfde keuze gestaan:

Uiteindelijk is het dit geworden:

Succes!

Eric

De nieuwe is er ook in zwart hoor!

Leuker misschien wel, maar het maakt je voor onderhoud wel weer afhankelijk van Tudor en hun prijzen.
Misschien went het wel hoor, al die tekst. Mijn Sub is ook een 4-liner en dat stoort me helemaal niet. Maar ik vond het bij de eerste foto’s wel gelijk storend en da’s nog altijd wel zo.

Ook ik vind het een behoorlijke lap tekst waar ws ik niet snel aan kan wennen.

Dat de nieuwe er ih blauw en zwart is weet ik, was een reactie op jouw voorkeur voor een blauwe.

1 like

Bedankt! (al maakt dit er niet bepaald makkelijker op Eric, hahaha!)

Ze hebben beide hun voor- en nadelen. Momenteel neig ik toch naar de Pelagos. Waarom?

  • Toch wat meer een ‘kletser’
  • Aangezien ik m ook vaker wil dragen dan alleen door de week: meer mogelijkheden
  • Titanium
  • Toch ook een voorkeur voor de 42mm

Daarnaast is de Pelagos ‘slechts’ 1,3 mm dikker dan de BB.

Ik zal er nog eens een paar nachtjes goed over slapen…

BB want Pelagos is vrij saai en ik was deze binnen een week beu. Maar als je überhaupt nadenkt over Rolex…dan zeker verder sparen…

Persoonlijk de Pelagos. Al heb ik de blauwe bb niet irl gezien.

Titanium vind ik fijn. Beter formaat voor mijn pols. Meer tool dan de BB. Crownguard en date vind ik een plus. En dan die cleane matte plaat. Ik snap dat sommigen dat te steriel vinden en er geen gevoel bij krijgen maar ik vind het geweldig.

De BB is natuurlijk ook een topper maar het retro design trekt me minder dan de Pelagos. Veel succes!

Gr, HJR

Tip van Flip: linkermanchet van je overhemden gewoon laten verstellen, heb ik ook gedaan. Nu passen al mijn klokjes er netjes onder en niet alleen de dresser :wink:

2 likes