Pellikaan HFLE 2017

Welk feit?

1 like

Het vertellen van de moverende redenen kan toch een mooi leermoment zijn?

1 like

Heerlijk hoe we in een ‘wat eten we vanavond?’ topic terecht zijn gekomen. Hier ook Chinees by the way! :wink:

Kan niet tegen de smaakversterker Ve-tsin die veel in de Chinese keuken wordt gebruikt. Krijg er uitslag van en moet winden laten.

Late eter? Ik was blij dat het eten om 17:15 uur klaar was :wink:

@YAK:
Vandaag wel: stapte in Utrecht in de trein naar 010, vond het na enige tijd wat vreemd buiten en even later reden we Amersfoort binnen :joy:. Dus ja: late eter vandaag.

4 likes

Haha #treinleven

Ik doe mee, mits minimaal 40mm. Goed werk mannen

1 like

Ik hoop toch ook stiekem op een automaat ;-). Ik hoop dat deze sluikreclame de organisatoren bereikt ;-).

1 like

Inmiddels is een high end Quartz voor mij specialer dan een mechanisch uurwerk met veerton
 high end Quartz, gmt, dutch made, het ideale reishorloge?

Ik hoop er op!

2 likes

Wat noem je " high end quartz"? Ik ben liefhebber van oude, degelijke quartzuurwerken zoals de Seiko 7548 en 7549. Moderne quartz uurwerken van echt hoge kwaliteit kosten waarschijnlijk (inkoop) meer dan een ETA 2824 en topkwaliteit zoals een Seiko 9F al veel meer. Alles wat daar onder zit maakt de HFLE dan wel goedkoper, maar dan krijg je een “goedkoop” horloge met een prachtige naam erop
 Ik vraag me af of het forum dat moet willen en ook of Hubert dat moet willen. Just my €0,02!

3 likes

Rijke tatta!

1 like

ik vind een quartz prima. Een volledig met de computer ontworpen en geproduceerde romantische automaat ook hoor. Het belangrijkst voor mij is dat het horloge betaalbaar blijft.

1 like

Ben benieuwd naar de eerste schetsen / plaatjes, wat het idee een beetje zal worden !

1 like

Mooi! Het lijkt een volwaardig en gewaardeerd voorstel te worden voor de HFLE 2017. En er zit ook een panda voorstel te komen, dat werkelijkheidswaarde heeft. HF leden zitten nu op een constructief spoor en dat waardeer ik hogelijk!

1 like

Voor mij zijn die thermocompensated quartzen die ± 10 seconden per jaar lopen al high end. Dus zeker ook dat ETA spul dat je o.a. In Certina horloges vindt.

3 likes

Leuk voorstel, een betaalbare Pellikaan.
Houd het in de gaten.

Dit wordt hem voor mij.

2 likes

Ik volg :+1: