Pellikaan HFLE 2017

Ja.
Of een wildrooster overheen leggen.,:wink:

1 like

Ik denk niet dat we zullen gaan pollen. De bedoeling is dat er tzt een voorstel komt zoals wij dat zien. We lezen wel uiteraard.

4 likes

Ik lees dat nogal wat mensen, voor de verandering, iets anders willen dan een automaat. Mag ik dan bijvoorbeeld een ETA 2804 handwinder voorstellen? Goedkoper dan een 2824 automaat, orgineel en zorgt vrijwel zeker voor binding door dagelijkse interactie met je horloge :wink: en alles beter dan een (0 (no) jewels) Seiko (ook al ben ik liefhebber van Seiko) VK64 mecaquartz van €15,-. Ik wil namelijk dolgraag een Pellikaan waar later de kleinkinderen om vechten :innocent: en beslist geen Pellikaan die mogelijk binnen 20 jaar ergens in een laatje terecht komt…:scream:

9 likes

ik heb hetzelfde gevoel! Handwinder zou ik trouwens nog toffer vinden dan een automaat! Mijn natte droom zou een handwinder met powerreserve zijn maar de meeste dromen zijn bedrog volgens Marco en dat zal deze ook zijn :grinning:

2 likes

Mmm… de prijs,…uit mijn hoofd: Pellikaan handwinders beginnen bij €890. De automaten gaan ver boven de €1000. Met fraaie ETA uurwerken.

Om een Pellikaan met mechanisch uurwerk in de markt te zetten onder de €500 zal er dus bezuinigd moeten worden op het motortje. De beste manier om te bezuinigen zonder inferieure aandrijving te gebruiken en zonder het “premium imago” van het merk Pellikaan aan te tasten lijkt me om er een TQ Quartz in te gooien met gmt functie van een gerenomeerd merk.

8 likes

Wanneer zouden we de eerste Photoshops van een eventueel model kunnen aanschouwen? :blush:

1 like

Is dit dan misschien een alternatief of is dit uurwerk “te gewoon”? (Kwalitatief wel hoogwaardiger dan een VK64.)
Misschien is het een idee om, indien technisch en economisch haalbaar, twee of meer opties aan te bieden voor het uurwerk? (Tegen meer- minderprijs uiteraard.) De meningen lijken immers nogal verdeeld en het zou jammer zijn als mensen afhaken vanwege het uurwerk.
Een echt goed quartz uurwerk is helaas namelijk niet zo goedkoop.:confounded:

Ik ga daar niet over eayden. Dat beslist de projectgroep met hubert.

Dat begrijp ik, maar jij lijkt nogal te ijveren voor een meca- of TC quartz met als argument de kosten van het uurwerk. Ik vind een goedkope quartz in een (€500,-) duur horloge erg zonde en probeer een alternatief in de groep te gooien. :wink:

1 like

Ik ijver niet, ik heb mijn voorkeur voor een leuke Tc Quartz gmt uitgesproken en daarnaast heb ik aangegeven wat ik denk over het kostenplaatje. Maar dat zijn slechts mijn gedachten. Ik ben geen lid van de projectgroep en ik wacht het voorstel af.

Trouwens,… mijn Ux is één van mijn meest gewaardeerde horloges!

Quartz,…

4 likes

is je goed recht windhund, gelukkig leven we in het vrije westen en mag iedereen zijn idee hebben. Jij houdt van quarts anderen niet, klaar!

En wij lezen mee… :wink:.

Zodra we “nieuws” willen delen komt dat vanzelf. Zoals in de openingspost aangegeven zijn we bezig met de eerste opzet. (Nog geen renders etc…eerst kast, motor en dan eerste designs…).

Leuk om jullie enthousiasme te lezen, dit motiveert ons ook, thanks!

8 likes

De topicstarters geven aan dat ze met een TC quartz zelfs onder de prijs van €500,- kunnen blijven of dat het een automaat kan worden. Verder heb ik niets tegen quartz zoals je hebt kunnen lezen in mijn eerdere reacties en zoals blijkt uit mijn avatar. Wel tegen goedkope (lees inferieure) quartz. Als er in jouw Sinn een uurwerk zit van onder de €40,- zou ik me persoonlijk toch een beetje genept voelen.


Mijn oude, zeer goede, ook quartz 7548! :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Sinn maakt in dit model gebruik van een quartz uurwerk omdat het niet anders kan vanwege de vloeistof gevulde kast. Dat is niet te combineren met een automaat. Het quartz uurwerk moet tegen de vloeistof inwerken en ik kan me niet voorstellen dat ze daarvoor een goedkoop uurwerk gebruiken. Past ook niet bij Sinn.

Dat mag je best vriendelijker formuleren vrolijke vriend!

1 like

Rustâg!

1 like

Deze zat in de EZM2. (Ik vind het trouwens een prachtig horloge hoor, dus no offence.)

Ik heb geen verstand van quartz en weet dus niet of dit duur is of cheapy.

2 likes

De UX is officieel chronometer gecertificieerd. Dat is al bijna duurder dan een 2824-2. Daarbij is het uurwerk ook nog thermocompensated.

[quote=“Gobert, post:177, topic:107362, full:true”]
Ik heb geen verstand van quartz en weet dus niet of dit duur is of cheapy.
[/quote] Edoch, waar heeft u wel verstand van? :wink:

2 likes