Perfect caseback watch

Dag allen,

Het is alweer bijna drie hele weken zonder een nieuw aankoop. En ik begin toch weer stiekem rond te kijken. Mede ook omdat ik ondertussen wel een paar horloges eruit heb getrapt.

Wat zoek ik? Werkelijk geen idee.
İn ieder geval een nette dagelijks te dragen horloge.
Zat aan een SARB033 /035 te denken maar ze doen mij weinig op foto’s om eerlijk te zijn. Maar heb nu echt zin in één met mooi inkijk caseback…

Paar eisen en wensen
*Afmetingen van om en nabij 38" ( maar kan bv ook “42 als die klein draagt)
*Glass Caseback ( moet echt een badass zijn)
*20” lug breedte zou ideaal zijn (heb daar oneindig straps voor)

Quanto costa? Dat is gevarieerd. İn geval van < 500 euro komt ie snel. Maar indien richting 1K of hoger wordt het even potje aanvullen.

Graag jullie tips en fotos van mooie achterwerken zijn +1.

2 likes

Stowa Flieger klassik. Nomos Club Campus. En. Euh… Tot zover mijn bijdrage. :smile:

3 likes

Nomos tangente

TADAAAAAA:

8 likes

Die Stowa is mooi inderdaad, ben ik blauw onlamgs helaas misgelopen :wink:

1 like

Mooi!
Zijn alleen zo lastig te koop te vinden…

Damn, beauty inderdaad. Je zou hem bijna andersom dragen.

1 like

Is dit een limited edition 5/ 100?

In ieder geval een :point_down:

1 like

yessirrrr. Wempe ltd edition.

2 likes

Dat vind ik nou echt een enerzijds strak en modern maar anderzijds super classy horloge. :ok_hand:

1 like

Er staat momenteel wel een andere Nomos tangente te koop in het blauwe gedeelte!

Stowa Flieger natuurlijk :heart_eyes:

3 likes

Of de Antea of Marine met handwinder :slight_smile:

3 likes

Absoluut👍

Een ML Pontos misschien? Er staat nog een leuke Day Date ik het blauwe gedeelte (niet van mij). Mijn Pontos Reserve de Marche bevalt prima als dagelijkse klok de afgelopen 5 jaar.

Zoiets in blauw zou wel leuk zijn.
İk neig nu naar een Stowa, vind ze echt leuk uitzien en zit ook meer in mijn prijs range.

De Nomos is helemaal badass maar de kleine seconde wijzer is even wennen. En natuurlijk de prijs.

Ben ik de enige die zich verbaast over hoe case backs er uit moeten zien?
Ik heb een horloge om de pols, of hij zit in een winder/horlogedoos. Ik heb nooit de neiging gehad om naar de achterkant te loeren.

Sinn 556:




5 likes

Ik heb de Junghans meister driver ook. Da’s ook een tof uurwerk.

Maar als eigenaar van drie sarbs kan ik zeggen dat je voor 500 Euro beter tegen een 6r15 aan kunt kijken dan tegen de goedkope versie van de 2428. Of was het de 2824? De ETA, in ieder geval.

Als je een ETA pakt wordt het vanaf top grade pas mooi. Als bij die Sinn 556.

Voor een paar sfeerfoto’s:

1 like

Als je betaald voor de perfecte mechaniek dan wil je ook af en toe het mechaniek zien.
Overigens is soms de achterzijde interessanter als de voorzijde