Pietje precies

Ik heb het al eerder gezegd, ik ben eigenlijk pas een maandje echt actief mee aan het lezen en reageer hier en daar.
Wat mij opvalt is het volgende…100 mensen, 100 wensen, 100 verschillende smaken (Speedmaster niet meegerekend).

Ik knap bijvoorbeeld af als de datum niet op de drie of op de zes staat (dan staat hij tenminste recht).
Een hele grote afknapper voor mij is wanneer ze bij de een chrono horloge de getallen afkappen. Dat je dus een halve getal ziet. Zelfs bij hele dure merken zie ik dit terug komen. Jammer…

Nu ben ik erg benieuwd wanneer een horloge voor jou af is en waar jij echt op afknapt.

1 like

4 posts were merged into an existing topic: Jullie afknappers op of in horloges

Wat is er mis met de datum op de 9?
Beter dan alle horloges hetzelfde.

1 like

Geen idee. Misschien de autist in mij :wink:

Afgekapte cijfers inderdaad. Kan ik niet tegen. Vaak zijn er ook andere oplossingen mogelijk, cijfer weglaten of een andere vorm uurmarker.

IK doe mee,

Roze horloges :wink:

Kweenie, ik merk dat afknappers bij mij ook kan veranderen. Ik zeg wel es smaken verschillen, maar ook dat smaken veranderen.

Zo had ik dat ook met afgekapte cijfers. Hoewel… Het begon misschien zelfs daarvoor: überhaupt cijfers op de wijzerplaat. Op de middelbare school lange tijd een digitale casio gedragen. En 7 uur in de avond Was dus 20:00. En dat stond.dus niet.op de wijzerplaat. Dus toen ik geïnteresseerd raakte in analoge horloges wilde ik perse indexstreepjes of puntjes ipv cijfers. Wist ik veel dat er GMT en 24 uurhorloges bestaan :blush: Dus cijfers waren toen afknappers.
Maar op een gegeven ogenblik begon ik steeds meer interesse te krijgen in military-achtige horloges. En je raadt het misschien al… Die hadden vaak cijfers op de plaat en vond ik best stoer. Dus na een tijdje vond ik cijfers ook wel ok. Maar tja, sommige hadden dan weer van die lelijk afgekapte cijfers. Dus dat waren toe weer afknappers.
Totdat ik betoverd Was door de iwv portuguese chrono. Zo strak en mooi.waren die opgelegde.cijfers. Incl afgekapte dus, maar het stoorde.me toen niet en later ook minder op andere.klokjes.
Dus het kan omslaan…

Tot nu toe 1 afknapper welke Is gebleven: drukke felle kleuren combo’s. Zo een fel gekleurde frank muller, Corum, maar ook swatch of g-shock vind ik helemaal niks!

Voor nu althans :wink:

Is 7u in de avond geen 19u? (Om 2u des nachts reageren is wellicht ook wat fanatiek ;))

3 likes

Een horloge is voor mij af als hij goed de tijd aan geeft en onaf als hij een verkeerde tijd aan geeft.
De rest is een kwestie van smaak. :grinning:

Open datumvensters:


Gruwel…

En GMT wijzers op een duiker. :’)

Haha die laatste kan ik in komen, maar die IWC is toch een schitterende klok! Ook met open datumvenster…

De Rolex GMT master heeft wel een draaibare lunette, maar het is geen duiker. De lunette heeft een 24 uur verdeling en je kan er dus de GMT in 24 uur mee aflezen (volgens mij zelfs een tweede maal). Een duiker-lunette is onderverdeeld in 60 minuten.

2 likes

Ondanks dat ik begrijp wat je bedoel, is de kast en de gehele stijl hetzelfde als een duiker. Daarom vind ik het juist zo lelijk.

Afknappers kunnen er horloge verschillen. Soms stoort iets heel erg, andere keren is het mooi opgelost.

Zo vind ik een datumring met een afwijkende kleur ten opzichte van de wijzerplaat niet mooi. Maar als de 6 en 9 markers ook vierkant/rechthoekig zijn, dan mag de datumring juist weer wel dezelfde kleur hebben

Afgekapte cijfers en markers vind ik ook niet mooi, maar mijn favoriete horloge (in bezit welteverstaan), de Oris Meistertaucher) heeft ook afgekapte markers en daar vind ik het niet storend.

Afknapper voor mij - bling bling horloges (dus geen fan Breitling) of horloges met heel veel steentjes erin.

Het komt bij mij slordig over. Zo van:“shit, we moeten nog de chronocirkels plaatsen. Helemaal vergeten. Dan zet ik ze daar wel neer”.

Maar wat ik al aangaf in het begin, 100 mensen, 100 wensen, 100 smaken en 201 meningen :wink:

Ik walg van grote ruimtes tussen kast en band

4 likes

Had ik vroeger ook, ik was altijd van de curved ends bandjes. In de loop van de tijd ben ik me daar gek genoeg minder aan gaan irriteren en ben ik zelfs isofrane zoals in je plaatje gaan waarderen.

Ik haaaaat het als er op de wijzerplaat, of onder het glas, stofjes liggen. Daar kan ik absoluut niet tegen, omdat ik het zelf niet kan weg halen.
Daarnaast trek ik het ook niet als de bezel niet uitlijnt op exact 0.

Wat ik ook vreselijk vind als de bandaanzet ervoor zorgt dat het horloge niet meer aansluit op je pols. Plaatje geleend van het web:

Ik heb ook deze Steinhart, wil je van je bandje af ;-);-)??

Heb je deze weer? Hij is toch wel fijn… Ik ben van zowel het bandje als van het horloge af :joy:

Deze heb ik nog wel, inclusief nieuwe extra band met vouwsluiting :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like