Piloten Horloge Budget 600 euro

Klopt 870 euro heb je een 44 chrono met 7750 valjoux uurwerk, maar aristo is dan weer mooier vind ik

Het is altijd een keuze tussen de merken.
Welke vind je mooier …welke past meer in JOUW straatje.

Als je in dit segment kan winkelen,dan zal de kwaliteit tussen de verschillende merken zich niet heel veel ontlopen.

Kwestie is dan …wat vind je zelf het meest bij je passen.

Jup welke vliegers heb je zelf in bezit dan uit nieuschierigheid ?

Die zal ik morgen posten…buiten jouw budget ben ik bang…

ergens iets van Atlas edition nummer 17 ofzo.

Gezien je naam dacht ik al zoiets :sweat_smile:

ik heb 1 flieger…koste me 5 euro…ik heb een andere smaak…check posts

1 like

I see… Vooral klassieke klokjes leuke hobby :+1:

Wat een beauty en dat voor 400, doen?

Ik zou voor die prijs eerder voor een Laco Altenburg gaan. Heeft dezelfde looks, zelfde prijs alleen staat, zoals hier al eerder gezegd, Laco veel dichter bij de historie van een echte pilot watch. Win win als je het mij vraagt :+1:

Edit: Enige ‘min’-puntje is dat de Laco een Miyota uurwerk heeft. Maar bij een flieger zou bij mij de historie een meerwaarde hebben t.o.v. het uurwerk…

Moet ik trouwens zeggen met mijn Orient Flight :smile: Als ik nu de keuze zou moeten maken zou het een Laco worden.

Ander uurwerk en geen datum weergave voor die prijs, ik ga me eens bedenken…

Als een datum een must is dan vallen de traditionele pilots wel af (Stowa, Laco etc)

Mocht je, net als ik, eens een pilot willen proberen dan is de Orient Flight (met datum!) misschien wel een optie. Ben je voor ~140 euro klaar en weet je of het iets voor je is. Op die manier ben ik erachter gekomen dat de datum niet echt meer een must voor me is en om die reden weet ik dat er ooit een Laco in mijn collectie komt :+1:

Alpina startimer btw niets voor je? Zelf altijd wel mooie pilots gevonden

Al vermoed ik wel dat je binnen dit budget op quartz uitkomt, wat helaas niet de bedoeling is

@ faeshaas ze bestaan wel

https://www.stowa.de/lshop,showdetail,144177983710484,en,1441779854-10530,flieger,fliegerdatum,8,Tshowrub--flieger,.htm

@ Erik, mooie klokjes wel prijzig

1 like

Om bij Seiko te blijven :wink: : http://www.seiko-prospex.com/sky
Ik heb zelf de SSC261 en zeer tevreden van.

Denk dat je de vraag moet stellen of je een klassiek fliegeruhr wilt (type B-uhr) of een moderne versie ervan … opties zijn eindeloos … maakt het net leuk hé :wink:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

2 likes

Steini ?

Ik heb een steinhart pilot gehad( foutje, ik ben geen vriend van deze na apers) en heb nu een laco. Qua afwerking geen vergelijking. Laco is zoveel beter.

Klopt … hun ‘replica’ staat hoog op mijn verlanglijste, maar naast mss zoveel beter, ook wel zoveel duurder hé :wink:

Al eens naar Techne gekeken? Ik ben niet bekend met hun kwaliteit maar het design van de horloges ziet er goed uit. Vooral de sparrowhawk vind ik mooi.

Ik weet dat Lange Beobachtungsuhren heeft gemaakt, maar ik ben het niet met je eens “dat ze daar nog steeds op teren”. In het geval van Lange verre van.

P.S. in het rijtje hoort voor de compleetheid: Wempe

1 like