Omega Planet Ocean only

Mss ben ik wat ouder en sta jij aan het begin van je carriere?

Wat Rolexen betreft heb ik twee punten:

  • Ik vind de meeste grof, dus niet mooi.
  • ik associeer ze met fout volk.

Beide punten zijn overigens puur sujectief en vooral een gebrek mijnerzijds. Dus laat vooral niemand zich aangesproken voelen.

2 likes

Mijn Omega’s en TH zijn hier wel ergens terug te vinden. De Panerai draag ik zelden vanwege de rubberen band en de VC en PP liggen ergens in een kluis. Daar heb ik weinig mee.

Vooral die GS, die doet het hem…

“Domme” vraag:
Waarom verkoop je die VC en PP dan niet?
Zonde om niet te dragen en te laten verpieteren in de kluis.

Nog 1:
Ik vind rubberen band zeer comfortabel, wat vind jij het nadeel?

Laatste:
Wat heb je tegen “Aziatisch spul”?

Ik leer graag van mensen met meer kennis en ervaring.

Beetje zoiets als naar de BMW Fanclub Evenement dag gaan…zonder BMW :thinking:
Je bent toch lid hier vanwege je horloge interesse en het delen hiervan? Je post een hoop maar bijna nooit een klokje. Je lijkt wel Hendrik.

3 likes

Top klok. Voor €135 gekocht en een bandje van een tientje er op. Echt blij mee, nog steeds. :sunglasses:

VC en PP heb ik ooit gekregen van opa zaliger en mijn ouders. Is louter emotioneel. Wil ze daarom niet verkopen. Maar zelopen prima hoor. Had ze laatst allemaal thuis.

Rubber: krijg er uitslag van. Alleen met talkpoeder gaat het goed.

Aziatisch spul: ik vind het meestal niet mooi.

Van mijn actieve horloges heb ik ooit een afbeelding gepost.

Graag gedaan nog @Patrick2 , fijn dat hij draag tijd krijgt. :+1:

Waarom P.O’s zoveel geflipperd worden weet ik niet , de vergelijking met de Sub lijkt me logisch.
Met een list price van 5800 voor de nieuwe P.O , dan gaan toch veel mensen twijfelen en kopen ze een Sub.

Met een Omega om de pols krijg ik veel leuke reacties.

De sub zie je heel veel , en is veel nagemaakt , veel gehoorde reacties zijn in dit geval :
Op vakantie in Turkije geweest ? , ohw een echte , waarom ligt hij niet in de kluis dan :rolling_eyes:

No thanks , voor die 6K koop ik liever een LE Grand Seiko.

Ja hoor eens, dat van die Sub is iets wat ik mij afvraag. Het is niet mijn voorkeur.

Dat is mijn gedachte, het zou wellicht kunnen dat mensen hun PO en/of BB verkopen om uiteindelijk in een hoger segment (?) hun uiteindelijke grail te kopen. Dus wellicht de Submariner. Who knows

1 like

Ow ik heb geen klagen hoor.
Ik heb inmiddels een Rolex Explorer ( ja, een Rolex… Maar ik ben geen fout volk ) een Omega Seamaster 2254.50 en nog wat Seiko’s, een Oriënt, en een Steinhart OVM1.0.

Sterker nog, ik heb zojuist de Ginault Ocean Rover binnengekregen. Binnenkort ff een review plaatsen hier.

Ik houd van diversiteit en in elke prijsklasse is wat moois te vinden. Heb ik allemaal waardering voor.

Voor de toekomst heb ik nog wel een verlanglijstje.

Ben dus druk aan het sparen. Zo gaat dat.

Doe je goed. De Ginault begrijp ik niet zo, soit. Wat mij betreft is de Seamaster de topper uit de collectie.

Dat van die Ginault begrijp ik. Maar ik kon het niet laten. Ik moest 'm hebben en ik moet zeggen wauww mooie klok hoor. Rolex homage of niet, interesseert mij niets. Ik kijk naar hoe mooi en hoe goed ik een horloge vind. Value for money. Dat soort dingen.

Ja de Seamaster is een stunner. Heeft 1 nadeel, geen micro-adjustment op de gesp. Maar daar ga ik binnenkort iets aan doen, namelijk de nieuwe Omega gesp aanschaffen. Anders heb ik net niet de comfortabele fit.

Wat heb jij nog op de verlanglijst?

1 like

2017 wordt het jaar van de Monaco. Ik heb zelf ook een seamaster zonder micro ding. Past dat zo?

1 like

Had ik inderdaad ook op mijn Planet Ocean, geen micro adjustable gesp. Heb hem er ook bijgekocht, heerlijk! Voortaan verplichten op elke horloge met stalenband!

Wanneer je zo’n ding bestelt moet je wel je serienummer van je klokje doorgeven meen ik. Moest ik althans ook toen ik een half-link bestelde. Bij Schaap en Citroen.

Voor het nieuwe type SMP C is het 117STZ001154.
Voor de oudere type weet ik het (nog) niet.

Geen idee. Ik had er ook een 45.5mm, prachtig maar na een half jaar weer verkocht.
Geen klik mee…

Heerlijk indeed!
Wat vraagt Omega voor een losse sluiting? ( puur uit nieuwschierigheid )

Op ebay stond er eentje voor 212 dollar…

1 like