PO 2500 vs 8500 vs SMPc vs ..... Een extra duiker voor Ghentwatch

Recent een kleine financiele meevaller gehad en in combinatie met een vrij extensieve opruiming in de collectie op zoek naar een horloge voor erbij.

Qua recente horloges bezit ik; Speedy 3572.50 , Zenith El Primero 36600 Blue, Rolex BLNR en een JLC Reverso Lattitude Marine.

Ik dacht om een leuke duiker erbij te nemen, aangezien deze toch wel ontbreekt op het moment, de BLNR blijft een iets chiquer ding.

Dan kom je al snel uit bij Omega in mijn ogen maar andere suggesties meer dan welkom. Graag een budget van zo om en bijde de 3K pre-owned.

Qua PO, de 42mm 2500 voor de mindere dikte maar draagt de 8500 dan zo lomp? Maar met de 2500 mis je de keramische bezel dan, en na een SMP Chrono gehad te hebben van de eerste reeks weet ik hoe hard die aluminium inserts krassen, dan toch voor een SMPc gaan? Of toch voor iets heel anders?

Enige voorwaarde; geen seiko, ik heb echt niks met het merk.

1 like

13 likes

Dat duurde nog vrij lang…

11 likes

Merci @anon50762135EV . Echt. Voor uw blijvende steun enzo

8 likes

Verrassend dat die privecollectie nog steeds niet leeg is na al die verkooptopics.

3 likes

ah, een causaal verbandje :wink:

1 like

on topic: ja dat is lastig, hoewel ik mij persoonlijk minder stoor aan het ontbreken van de keramische bezel dan aan de dikte, het is echt uit verhouding, vraag maar eens aan @bouke en @jtrapman

Een Seamaster 300 Master?

Past veel beter in je collectie dan een PO.

De volle 8 sinds januari. Nu niet echt gek te noemen.

I wished. Financiele meevaller is een belegging die goed gerendeerd heeft. De verkooptopic-fondsen zijn voorbehouden voor een grote reis voor ik afstudeer, en een tattoeageprojectje.

Heb hem gepast maar vind hem in het echt er een beetje plastiekerig uitzien, geen idee waarom, misschien door die faux-vintage lume. Droeg wel lekker qua maat.

Een weekje naar de zeeuwse kust of veluwe is ook leuk. En een tattoo zie je met lange broek en lange mouwen toch niks van :blush:

4 likes

Moesten de servicekosten niet zo absurd zijn van AP had ik al de gehele collectie verkocht voor een maar het is gewoon obsceen.

Dat ligt bij AP toch gewoon vast? Vond het wel meevallen eerlijk gezegd…

En je Rolex BLNR omruilen voor een Rolex duiker en kijken of je van een ander merk een mooie GMT kunt vinden?

Ik heb ze alle drie gehad, meerdere keren zelfs :wink:

De keuze tussen de PO’s is een vreemde. Qua uiterlijk viel mijn oog direct op de 8500 maar aan mijn pols (18 cm) is het uiteindelijk de 2500 die het wint qua draagcomfort.

De 8500 heeft vele voordelen zoals de keramische bezel en het uurwerk maar wat heb je eraan als ie niet lekker om de pols zit.

De SMPc is wat draagcomfort betreft nog een stuk beter terwijl het daarnaast ook nog gewoon een mooie klok is. Maar mijn keuze zou de 2500d zijn, er staan er genoeg te koop binnen de EU.

TIP: ga ze wel allemaal passen, door het ontbreken van een microverstelling op de sluiting heb je alleen een halve link om mee te spelen. De 8500 kreeg ik niet lekker rond mijn pols (hoewel de nieuwe sluiting natuurlijk wel de nodige fijnafstemming heeft), de 2500d zat top, net als de SMPc.

Maar ik kan me goed vinden in het advies van @El_penumbra, sinds ik mijn SND om de pols heb hoef ik me qua duiker in ieder geval geen zorgen meer te maken…:slight_smile:

1 like

Van deze 3 geef ik zelf de voorkeur aan de smpC (heb m zelf ook, heerlijke daily, maar wel iets chiquer, net als je BLNR)

Echter, als ik jou setje bekijk dan past een PO beter in dit rijtje aangezien die het meest ‘tool’ is en dat dat juist ontbreekt.

Ik heb zelf een PO 8500 gehad, pracht horloge, maar vond m indd niet prettig dragen… Het tonnetjes verhaal klopt helaas.

En een Cartier Calibre De Cartier Diver?

Echt een zeer ondergewaardeerde klok. Ligt prachtig op de pols, top afwerking en een mooie maat.

1 like

Als je kijkt naar de 42mm versie, zou ik voor de 2500 gaan. De PO 8500 komt een stuk beter tot zijn recht in de 45.5mm versie.

Ik zou de po 8500 gewoon gaan passen.
Ik heb zelf de 45.5mm versie gehad en die vond ik niet te dik , dus de 42mm zal helemaal meevallen.
Succes :slight_smile:

Ik heb de horloges die je opnoemt allen in bezit gehad, en enkel de SMPc is gebleven.
Vooral vanwege het draagcomfort, is mijn daily beater nu.