Polijsten Hesalite

Beste liefhebbers,

Ik heb een speedy pro uit 2002 met een hesalite glas en er zitten intussen behoorlijk wat gebruikssporen op. Ik weet dat het hesalite met het juiste spul deze weer als nieuw te krijgen is.
Wat gebruiken jullie om het hesalite te polijsten, ik wil er namelijk geen extra krassen op maken door het verkeerde spul te gebruiken… :grin:

Bij voorbaat dank voor de hulp,

V

1 like

Polywatch is denk ik wel het meest voor de hand liggende…
Jur

Wordt dat nog veel verkocht? Aangezien de meeste telefoons tegenwoordig voorzien zijn van een touchscreen en je het daarvoor niet kunt gebruiken. Polywatch is trouwens de horlogevariant (exact hetzelfde product)

Gewone goedkope Elmex werkt trouwens ook. Zou trouwens niet met koperpoets aan de gang gaan. Dat loopt overal tussen; net iets te vloeibaar.

Met even googelen vond ik Displex…Iemand hier met gebruikers ervaringen?

De beste resultaten krijg je als je weet hoe je het glas eruit kan nemen en weer terug kan plaatsen. Dan kan je namelijk met alles aan de slag: polywatch, brasso, peek etc.zonder dat je je zorgen hoeft te maken.
Kijk verschrikkelijk uit met het glas geplaatst, omdat het tussen het glas en de bezel kan komen, zoals is gezegd. Of je maakt de kast of bezel dof en dat wil je niet hebben op je Speedy.

+1

Net nog toegepast op mijn speedy

Haha. Ik dacht dat Jur het had over Displex. Dat is de telefoonvariant van Polywatch

Dat gebruik ik al jaren. Werkt meer dan prima voor haarlijntjes.

Ik heb ervaring met Displex om het hesalite van mijn Omega mee te poetsen, werkt perfect zolang de krasjes niet te diep zijn.

Mooi. Ga een tube bestellen; benieuwd of de met een loupe zichtbare lijntjes ook verdwijnen :wink:

Bij een nieuwe aankoop met veel krassen misschien handiger om de eerste keer naar een horlogemaker te gaan?

Met mijn speedy pro was ik naar Wesselink en Vreeker gegaan in Alkmaar, glaasje was prefect gepolijst!

P.S. Een foto mag toch niet ontbreken?:stuck_out_tongue_winking_eye:

Mag ik zo onbeleefd zijn om te vragen wat je kwijt was voor je beurtje? Evt. via pb?

Of heb je alleen het glas laten doen?

Bij bouwmarkten verkopen ze Peek, handig om kasten mee te polijsten en werkt ook fantastisch voor plexiglas. Als het echt diepe krassen zijn dan kun je beter schuren, ik heb een fors aantal topics hierover gemaakt onder de noemer “Poetsbeurt”. Op een Speedy Pro zou ik overwegen om er gewoon een beurt van te maken waarbij het glas wordt vervangen, het is tenslotte geen horloge van een paar tientjes. Maar het kan zeker.

+1 voor Polywatch. Spul werkt trouwens op meer dan alleen kunststof; het polijst ook metaal. Theoretisch ga je uiteindelijk natuurlijk door je glaasje heen, je neemt telkens aardig wat materiaal weg (alles tot de diepte van de krassen). Tip: na Polywatch nog een (heel) klein beetje autowas er over.

Nieuw glasje plaatsen ?

Pff… Ik had het uurwerk een grote beurt gegeven, telefonisch gevraagd hoeveel dat zou zijn. Het polijsten van kast, band en glas zit bij de beur inbegrepen. Zelf had ik ervoor gekozen alleen glaasje te laten polijsten en níet de kast en band, maar dat verschilt per persoon.

Autowas als laatst is een goede tip!
Ik bedoel die beige drab.
Geeft een mooie glans en een anti vocht coating,
plus, een heerlijke garage/hangar luchtje aan je klok. :+1:

Grt.