POLL: Tissot of Seiko

Normaal zou in heel hard ‘TISSOT’ roepen bij deze vraag. Maar in dit geval vind ik de Seiko toch echt (veel) mooier…

Toch kiest meer dan 90% hier voor de Tissot. :thinking::thinking: Dus ligt het dan aan het merk of het model? :wink:

2 likes

Nou de Bull Head, maar Panda is als een :rocket: aan het inhalen :money_mouth_face::star_struck:
Groeten Iwan

Mwah, de Panda is wel echt veeel populairder dan de bullhead. Bullheads zijn er alleen wel meer van :wink:

Tissot (al vind ik de kastvorm daarvan niet zo geweldig). Uurwerk en het ontbreken van een dagaanduiding (wat heb ik daar een hekel aan zeg) maken dat deze tóch wint.

1 like

Seiko maakt zijn eigen uurwerken :star_struck:, Tissot gebruikt Eta uurwerk :thinking:
Seiko is een manufacture, en Tissot is een assemblage horloge merk :roll_eyes:

So? Dan nog mogen we de Tissot toch nog altijd mooier vinden dan de Seiko? Verticale integratie of niet…

Nope, in die tijd nog niet; in deze PR516 zit een 784-2 of een 2481, beide manufactuur kalibers van Tissot zelf. :wink:

3 likes

In de Tissot Chrono van de eerste foto zit zelfs een Lemania uurwerk :grinning:

Ik kies voor Tissot, maar ben stiekem ook nogal fan van dat merk. De kast van de 45501 chrono draagt ook top. Veel minder lomp dan bijvoorbeeld een Speedmaster Mark II

3 likes

Wat een lastig dilemma!
Bij de 1e poll voor de Seiko gegaan. Ik heb zelf een 6138.
De 2e poll heb ik voor de Tissot gekozen.

Beiden al ruim 35 jaar in mijn bezit. De Tissot is al helemaal opgeknapt. De Seiko wordt op dit moment nieuw leven ingeblazen.
2 Totaal verschillende horloges, de ene klein en subtiel, de ander groot en stoer. Met de Tissot heb ik een sterkere band. Gekregen toen ik naar de middelbare school ging van mijn grootvader. De Seiko op de middelbare school gekocht van een klasgenoot. Maar ik ben aan beiden toch wel erg gehecht.

Mijn conclusie op de poll, Tissot of Seiko: GELIJK SPEL!
Sorry voor dit (mogelijk) laffe antwoord maar ik kan echt niet kiezen.

3 likes

Klopt, 784-2 die zijn door Tissot zelf gemaakt
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&Tissot_784_2
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&Tissot_2481

1 like

Overigens gebruikten ze toen ook al wel af en toe eta werkjes. In de damesversie van de pr516 (de linkse dus :sunglasses:) Zit een Tissot 744 kaliber, wat gewoon een ETA 2551 is. :sunglasses:

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&Tissot_744

1 like

Moest even in de krochten van mijn horlogedoos graven voor de volgende foto.
Nog een Seiko en een Tissot uit vrijwel dezelfde periode. Ook deze Seiko heeft dringend wat TLC nodig. Glas is namelijk niet super schoon maar ligt er gewoon af.

Ook tussen deze 2 kan ik om wederom emotionele reden maar moeilijk kiezen.

2 likes

Eigenlijk moet je daar Omega de eer voor geven. :wink: Tissot kreeg het in de schoot geworpen.

Volgens mij is het in dit geval echt andersom…

1 like

Volgens mij ook. De 2481 is een doorontwikkeling van de 784-2. De 2481 is ook door Omega gebruikt als 1481, maar de 784-2 heeft Omega nooit gebruikt. Lijkt mij sterk dat ze zelf een uurwerk ontwikkelen en vervolgens nooit gebruiken.:sunglasses:

Ik doelde op de 2481 inderdaad.

Zou inderdaad kunnen dat die doorontwikkeling door Omega gedaan is. :thinking:

1 like

Dat dacht ik tenminste, maar het kan zijn dat ik ernaast zit hoor, bind me er niet op vast. :wink:

1 like

We hebben een topic hiervoor :sunglasses::+1: