Poll: welk van deze 4 Duitsers

Precies deze volgorde.

1 like

Die Muhle ziet er uit als een of ander plakmerk.
Ik zou voor de Sinn gaan.

Grappig, had gedacht dat Damasko voor jou op 1 zou komen. Heb nooit een Stowa gehad, alleen een keer bij jou gezien en toen ook de DS30. Was meer onder de indruk van de Damasko dan de Stowa. Waarom prefereer jij de Stowa over de Damasko?

Oeps, hij was voor @Exer bedoeld :rofl:

1 like

Ze komen wel eens op massdrop voorbij, zal hem delen als het dan weer zover is (of ik hem elders zie).

1 like

Dank!

Yessir. Nadat ik de Explorer van @Hamari had vastgehouden en in de race was voor een Polar, ben ik bij Wempe in Düsseldorf wezen koekeloeren. Ik heb daar toen een Seebattalion en Terranaut in mijn handen gehad. En een Omega DSOTM. En een Explorer. En een aantal modellen van Wempe uhren zelf.

Muhle is gewoon mooi. Alles uit afkomstig uit Glashütte is mooi. Maar met die Terrasport hebben ze toch een beetje de plank misgeslagen qua design in mijn ogen, en al helemaal in verhouding tot de overige 3 concurrenten in dit topic. Dit merk is net zoals Tutima relatief onbekend, en ook onbemind. Zoals een wijs man ooit zei:

En nu we het toch over @Hamari hadden:

De Stowa heeft een handmatig afgewerkte kast wat heel, heel erg goed gedaan is. het matte maakt hem tool maar doet voldoende met het licht om hem geheel niet zo kil te maken als bij een Damasko. Ook de Swiebel kroon en in mijn geval het handwinder uurwerk is gewoon erg mooi afgewerkt voor dat prijssegment.
De geblauwde wijzers zijn ook veel mooier dan de swoard hands van Damasko. De afleesbaarheid van de dial is veel beter omdat deze rustiger is, maar dat komt ook door het gebrek aan een logo, datumvenster en crosshair op de plaat.

Waarom ik dan toch de Damasko heb? Want Damasko. Gewoon een smerig draagbaare undercover toolwatch met een goede afleesbaarheid. En hij vreet bandjes. En not a single fuck is given bij wat je ook doet. Duikbootstaal, bewezen robuust kaliber en het kost geen vermogen. I rest my case :smile:

4 likes

Voor mij zou het geen van alle worden.

Als je een Flieger wil, zou ik voor de STOWA Klassik 6498 gaan (staat ook op mijn verlanglijstje)

Maar als ik uit dit rijtje moet kiezen…zonder twijfel Mühle!!! Prachtige horloges en dito merk.

3 likes

No brainer (voor mij) de Sinn.

Ik heb de Sinn 104 kort gehad, maar echt een top horloge zeker voor het geld!
En een echte bandenswapper, past vrijwel alles op!

2 likes


:rofl:

Uiteraard is Stowa erg mooi afgewerkt. Ik vind zelf de Mühle wel cool juist omdat hij wat minder tool is. Het zwakke punt is het datumvenster, wat Stowa met de Ikarus beter op heeft gelost op zes. Dat geef ik toe. Maar de wijzers van Mühle zijn het tofst.

De Sinn zou ik niet beschouwen omdat dat de duiker-achtige vlieger is. En ik heb vaak een hekel aan vliegers met draaibare bezels. Eén uitzondering mag gemaakt worden voor de Glycine Airman, maar dan hebben we het over een oer-ontwerp wat gewoon bruut is. :slight_smile:

Damasko is mij te tool. Nogmaals, dan zou ik als het dan toch zo moet zijn eerder de Sinn 556l pakken. Die is mooier gesatineerd, de pianolak wijzerplaat is een fantastisch ding en de hele kast is eleganter en kleiner. @Da_Watcher, kom er maar in jongen! Laat 'm es zien!

Als Damasko, dan de kleinere DS30 Gelb. Maar toch. Het ontwerp spreekt me minder aan omdat het te klinisch oogt.

4 likes

Hé, @Exer,

Helpt dit jou nou ene reet? Iedereen heeft een andere favoriet. Opinions are like assholes. :slight_smile: Enig idee wat je wilt gaan doen?

1 like

Mooie wijzerplaat :star_struck:

1 like

Prachtig inderdaad!

Mijn stem gaat uit naar de Stowa. Alle 4 toppers (Duitsers maken gewoon mooi spul), maar effectief minimalisme = Duits. Daarom moet je voor de Stowa kiezen.

De Sinn is wel een hele toffe duiker trouwens!

Die Sinn is echt wreed en geen uitgekauwd ontwerp als de 2 erna. De Laatste Damasko is te steriele.

Mocht je overwegen de Damasko te kopen, kijk dan ook even bij windupwatchshop. Vind de groene wel erg tof en zir er toch ernstig aan te denken om die aan de collectie toe te voegen.

1 like

Ja je vraagt het en dan krijg je het…Sinn ok maar voor een duiker zou ik niet perse in DL gaan kijken. Die Stowa is veilig en prima, de Muhle het meest uitgesproken en die Damasko spuuglelijk. Succes met je keuze!

Heulemaal mee eens maar daar gaan we @exer niet warm voor krijgen :wink:

1 like

Net te klein :smile:

1 like

Dit topic is na 365 dagen automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.