Pontiac achtergrond verhaal

Document weer wat aangevuld. De link in de eerste post geeft nu de nieuwe versie.

Onder andere het braille horloge van john.k toegevoegd.

Mooi naslagwerk. Meteen weer meer te weten gekomen over mijn hydraulica met geruite kroon. Heb er nog twee liggen een hydraulica die opgeknapt dient te worden en een quarts horloge waar helaas de kroonstift van losschiet.

Dank voor de zeer uitgebreide achtergrondinformatie over het merk pontiac!! Ik heb van de week een nieuwe (oude ) hydraulica memodate ontvangen en was dus op zoek naar info hierover… Ik heb genoten van je verhaal, en het direct opgeslagen om het later nog eens te kunnen lezen. Dank!

Dan heb je meteen de laatste versie, werk het documentje zo af en toe nog wat bij, blijft dus “work in progress”

1 like

Top bestand!

Ik doe wel even mee met deze Jumping.

4 likes

Heel leuk om het Pontiac verhaal te lezen ,lijkt me niet eenvoudig om de informatie te vinden.
Jaren geleden ook diverse Pontiacs op rommelmarkten gevonden, hier wat foto’s.

Pontiac Nageur

Pontiac International

Pontiac Hydraulica

Pontiac Simpatica en Simpatico.

Pontiac Nageur chronograaf.

Misschien dat andere forummers ook nog wat hebben liggen.? :neutral_face:

4 likes

Ik heb wel een paar mooie gehad. Momenteel heb ik nog een Hydraulica die pas geserviced is. Ik wacht nog op een nieuw glas en dan weer inbouwen.

Dit is de fraaiste die ik momenteel heb, inclusief de originele box.

6 likes

Ah mooi! ik zet dit boek in de boekenlijst erbij!! Dank :slight_smile:

Deze was ik nog vergeten.
Best een grote klok, 38,5 mm

4 likes

Leuk, de crownguards zien er ook goed uit bij dit model. Ik heb al een paar van deze gehad, maar er zitten toch kleine verschillen in. Grote kans dat er een FE 140-1 inzit.

Dat klopt als een bus, het uurwerk is inderdaad een FE 140-1. :thumbsup:

1 like

Eigenlijk moet je nu stoppen, net als met darten. Als je bij de eerste beurt een 180 gooit, moet je weglopen. Ik ga toch de anderen raden:

Simpatico: FHF 96
Hydraulica: ETA 1080
International zonder crownguards: nog een FE 140-1
Nageur: AS 1158

Uit de rommeldoos, moeten ooit nog eens opgeknapt worden:

Twee oude chrono’s met Venus 170 uurwerkje; de kreet support-choc is volgens mij specifiek voor Pontiac (?):

Leuk detail is dat de chrono-bruggen nog met de merknaam Pontiac is gegraveerd:

En een chrono met een Landeron uurwerkje, deze worden wel vaker aangeboden:

Het uurwerkje heeft geen Pontiac markering, de kast lijkt me een “generic” Landeron kast:

5 likes

Vrijwel alles goed op een paar cijfertjes na. :ok_hand:
De Hydraulica ETA 2750 en de Nageur AS 1702.
Ik vind het knap dat je het zo uit je mouw schudt.

Haha dank je, Ik schud het niet uit mijn mouw hoor. Als je er genoeg openmaakt, ga je wel een systeem zien.

Yep, ik heb er ook eentje :smile:

2 likes

Kom op jongens, nog even doorgaan. Maken we er gewoon een bubbel van net als bij Enicar! :wink:

Hier ook een! Met helaas onderaan wat prut op de wijzerplaat…Als er iemand is die dit netjes kan maken dan hoor ik dat graag!

3 likes

Je kunt zien dat deze prut er al heel lang zit. Inmiddels is de lak aangetast en aangevreten. Dat krijg je niet meer goed schoon zonder de wijzerplaat te beschadigen.

Schitterend achtergrond verhaal en ook meteen opgeslagen. Dank voor je uitzoekwerk !