Pontiac achtergrond verhaal

Wat een beauty.

Zeker waar, lekker dragen!

Wat leuk al die reacties!
Bedankt!

@Paul_K mocht je die chrono’s nog een keer weg willen doen, ik laat ze met plezier opknappen!

@beobachter zo’n compressor heb ik ook, althans is nog in reparatie.

@Harpoen die zoek ik ook nog!

Pontiac dresser met Peseux 7040 uurwerk.

2 likes

Ik vond een website met enkele leuke Pontiac advertenties uit de jaren vijftig.
Een paar komen uit Chronos, dat was een tijdschrift voor de vakhandel.
http://maakeenstijd.nl/?p=6020

2 likes

Goedendag,

Ik heb mijn Pontiac pas geleden van mijn grootvader gekregen, maar kan het type jaar getal of iets over het model vinden! ik kon hem zo 123 ook niet op de lijst vinden.
Graag zou ik zoveel mogelijk over dit horloge te weten komen.

groetjes,
Pim



Het meeste over Pontiac staat wel in dit draadje of achter het linkje van @jazzbassman

Volgens mij bestaat er niet zoiets als een database met modellen > jaartallen zoals grote merken wel hebben.
Jouw Pontiac zal uit de jaren '60 stammen schat ik, als ik het goed zie heeft hij een 14kt gouden kast maar dat moeten de merkjes uitwijzen om zekerheid te bieden. Vwb. het uurwerkje zul je de achterkant open moeten (laten) maken en een goede macro foto plaatsen, adhv het uurwerkje kan ook een betere leeftijdschatting gemaakt worden…

Overigens graag gedaan…

1 like

Heb er ook een paar,moet haast wel als je in België woont :smiley:


En die hieronder ligt op dit moment bij horloge maker (Rich)voor een opknapbeurtje,gevonden op de rommelmarkt :grin:

7 likes

Die wil ik ook wel eens vinden

Dankje Frans

1 like

Kon m’n ogen ook niet geloven!Was echt super blij :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik ga hem morgen vinden, en liefst als NOS :grin:
Als je kijkt wat er allemaal te vinden is blijft het de moeite waard vroeg op te staan op de zondagen…:sweat:

1 like

Ik heb het Pontiac verhaal weer eens bijgewerkt, was al weer een half jaar geleden…
Onder andere de mooie mono-rattrapante van HorloG heeft een plaatsje gekregen in het document.
Heb het oude document vervangen dus het linkje boven in dit draadje levert nu de laatste versie op maar voor het gemak hieronder nog eens.

Ponitac achtergrond verhaal

3 likes

Ah de oude versie was ik kwijt… blij dat je nu een update geplaatst hebt!! erg gaaf!! zal hem weer graag doorlezen, zeker nu ik een Pontiac Hydraulica heb!! :slight_smile:
Dank!!

ps dit zakhorloge al eens gezien?

http://www.anibis.ch/de/sammeln-professionelle-angebote--262/alte-pontiac-uhr--12071404.aspx

of de Tonneau?:

:slight_smile:

1 like

Wat meer info over de Pontiac Luchtmacht chronografen?

Ik heb samen met Melvin (@Vintage1982) regelmatig gekeken naar het Pontiac sterren “systeem”, wij zijn echter tot de conclusie gekomen dat er geen lijn is te ontdekken die consistent en verklaarbaar is. Hierbij hebben we gekeken naar complexiteit, afwerking, kastmateriaal en tijdslijnen.

Ik heb dit ook voorgelegd aan mijn mentor Herman die vroeger voor Kinsbergen heeft gewerkt, hij heeft aangegeven dat de sterren waarschijnlijk eerder een design element waren en er dus van een systeem geen sprake is.

Voor de rest een prachtig overzicht dat niet zou misstaan op Wikipedia…

1 like

Hulde :thumbsup:

1 like

Heb wel wat Pontiac gehad. Maar deze blijft er vanuit springen.

Een geissuede Belgische Luchtmacht chronograaf.

2 likes