Pontiac bilomatic

Beste lezer,

Mijn vader heeft uit de oude doos het horloge van zijn vader gevonden een Pontiac met bilomatic onderaan de wijzerplaat. Wij zijn op zoek gegaan naar meer informatie over dit uurwerk maar kunnen er niks tot weinig over vinden wel over andere modellen maar niets over een bilomatic. Nu zijn wij wel tegen gekomen dat bilomatic waarschijnlijk iets met de lagers van de rotor te maken kan hebben en dat de nummers aan de achterkant op het uurwerk staan voor het metaal/edelmetaal soort en het uurwerk Caliber maar verder niets over het model. Hierbij een paar foto’s en wie oh wie zou ons meer over dit model kunnen vertellen.

4 likes

Misschien weer @lassale hier iets over? :roll_eyes:

Mooi horloge trouwens :ok_hand:

Hier ook al gekeken?

1 like

Super bedankt alvast voor uw antwoord. Dit topic hadden wij ook inderdaad gevonden wij zijn nog druk met het lezen en voor de eigenaren van de uurwerken er staan prachtige stukken tussen.

1 like

Bilomatic heeft inderdaad te maken met de lager van de rotor van de automaat. Het lager is voorzien van stalen balletjes. Uitvinding van Eterna volgens mij, lang geleden.
Zal zeker iets op het forum over te vinden zijn als je zoekt (Google) op bilomatic en Pontiac

1 like

Bedankt voor uw reactie zo zijn we al weer een stukje verder en wijzer over het uurwerk. Ik zag dat u op het andere topic er veel over wist weet u ook toevallig wat voor model dit is van Pontiac en het eventuele bouwjaar.

Aan het nummer te zien is het een gouden kast. (65xxx)
Als je hem open laat maken kun je een foto maken en plaatsen van de stempels etc in de bodem. Dan kan ik je misschien meer vertellen.

1 like