Pontiac dameshorloge goudlook

Kan er mij soms iemand zeggen wat deze nummering betekend . Op het bandje staat d.B.g.M. 1834-780 , op de kast achteraan 12214-60 . In de sluiting PL OR. Bij naam staan 3 sterretjes aan wijzertjes . Hem vanmorgen eens voorzichtig open gedaan is swis made en staat plaque d’Or 20 micron op geschreven aan binnen zijde . Mvg kurt

ook goede morgen

Foto’s zouden erg helpen

Aangenaam Kurt.

DBGM staat voor Deutsches Bundes-Gebrauchsmuster, een soort patent aanduiding uit Duitsland (voor 1945 was het overigens DRGM), het nummer verwijst naar het betreffende patent. 12214-60 is het referentie (model) nummer van het horloge. PL OR en Plaque d’Or 20 zijn een aanduiding dat het horloge verguld is, in dit geval met een goudlaagje van 20 micron dik.

Verder nog vragen?

:sunglasses:

1 like

Ok een goeie morgen allemaal . Dank je wel voor uitleg over de codes en kenmerken en de oorsprong ervan.Vind het een prachtig horloge. Zou graag weten wat het zou waard zijn in zijn geheel . Ik zal wat foto’s posten in loop van de dag . Dan hebben jullie beter zicht er op .

Mvg kurt

Helaas hebben dameshorloges geen of nauwelijks waarde voor de verzamelaar.
Hooguit de edelmetaalwaarde.

Spijtig om dit te horen , dan ga ik dit in mijn bezit houden en doorgeven aan dochter denk ik in de plaats van verkopen . Te mooi om weg te doen alleen voor edelmetaal. :slight_smile:

Ik begrijp hem wel hoor :slight_smile: