Pontiac, aangekomen! Klaar voor gebruik!

Bedankt!

Moest vlug beslissen dus heb de 20€ gok gewaagd. Is 32mm maar voor mijn vrouwenpols is die perfect.
Hopelijk krijg ik hem woensdag op de post.

3 likes

€20 Is altijd goed vor zo’n 3*!

2 likes

Ik denk dat deze origineel is, wel in een klein formaat, maar dat hoort bij het tijdsbeeld.

Twee tientjes, geen probleem. Wel alleen als hij het doet uiteraard, want dat schreef je nog niet… 3 Sterren Pontiac zijn kwalitatief goede horloges, goede uurwerkjes erin. Ik heb er een heel stel gehad en nog steeds enkele. Altijd goed en zeker authentiek, voor weinig geld. Via het forum een goedkoop service beurtje laten geven, leuk bandje erom, en lekker dragen! :slightly_smiling_face::+1:

@Maurits weet vast meer over dit specifieke model. :blush:

2 likes

Bedankt!

Verkoper verzekerde me dat hij goed loopt, is natuurlijk altijd een risico.
Vanaf het moment dat hij binnen is dan start ik de zoektocht naar een bandje. Denk dat ik hem wel op een meshband wil zetten.

2 likes

Voor die twee tientjes is het risico te overzien. Via het forum- zie de blauwe rubriek- kan je vast iemand vinden die jouw Pontiac voordelig een beurtje kan geven. Dan kan je weer een aantal jaren vooruit. Ik zou forumlid @Inca graag willen aanbevelen, maar ik weet niet of hij momenteel ruimte heeft. :slightly_smiling_face:

Succes!

1 like

Leuke Pontiac!

Niets slechts (integendeel) over de kwaliteit van Pontiacs in het algemeen, maar van de sterrenaanduiding is het maar zeer de vraag of het met kwaliteitsniveau van doen had.

bv:

3 likes

In de brede zin kun je wel stellen dat Pontiac altijd wel redelijk goede uurwerken hebben gebruikt met een goede prijs-kwaliteit verhouding.

1 like

Dat is mij uiteraard bekend- we hebben dit soort discussies hier al eerder gehad- maar ik sprak hier in deze specifieke context tegen TS puur vanuit mijn eigen ervaring. 3 Sterren Pontiac horloges en die waren allemaal goed van kwaliteit. Overigens in mijn geval meestal met ETA 2390 uurwerkjes erin, maar ik weet niet of dat in dit verhaal relevant is.:slightly_smiling_face:

3 likes

Beste, ik het zo een Pontiac in mijn bezit, ooit eens gekocht op een rommelmarkt Loopt prima . Veel draagplezier ermee. Groetjes

1 like

Is 100% origineel, Pontiac is ook niet veel of helemaal niet nagemaakt hoor, wellicht kan je nog wel eens een Mumbai Pontiac tegen komen maar verder vrij weinig kans op namaak. Voor €20 prima horloge als hij verder in orde is.

1 like

20 euro is een goede deal hoor. Idd misschien eens een beurtje laten geven. Heb je er heeeeeel lang plezier van.

1 like

Ik zelf heb nu een Simpatico één ster. Weet iemand hoe de datum daarop kan instellen?
Ben bang dat als ik nog harder en verder aan het kroontje trek hij er af komt…

oh ik heb het al, las het net ergens anders op dit forum

En hij is er. Zoals verwacht staan er wel wat krassen op het glaasje dus dat zal ik moeten vervangen. Maar even opwinden en hij loopt als een trein. Prachtige champagne kleur.
En inderdaad een kleine maat (32mm) maar perfect voor mij.
Nu op zoek naar een leuk bandje, wie heeft er nog iets in de aanbieding voor smalle pols (15cm omt

rek) en 20mm lugs?

3 likes

Leuke aanwinst :+1:
Glaasje kan overigens ook best gepolijst worden als het alleen maar krassen zijn. Je zou het zelf al eens kunnen proberen met een doekje en tandpasta of autopoets.

Krassen lijken wel vrij diep dus wellicht is het nodig om ze er eerst uit te schuren, maar daar heb je wel meerdere soorten fijn schuurpapier voor nodig.

Veel plezier ermee!

Bedankt.

En hoe doe je dat juist met tandpasta? Een beetje op doekje en wrijven maar?p

Inderdaad. Overigens kan het met allerlei poetsmiddelen, bijvoorbeeld ook koper-of zilverpoets.

Tandpasta wordt wel vrij gauw droog, dus het kan helpen om het doekje eerst een beetje vochtig te maken met water. (niet al te nat, het moet er niet afdrijven, het horloge is waarschijnlijk niet meer al te best waterdicht).

Succes!

Heb zelf goede ervaring met Commandant4 en wat ik zo hoor binnen HF word dit door meerdere mensen gebruikt.
image

Hier een aantal voorbeelden voor het idee.
Beide met alleen Commandant :slight_smile:
ac75d50e5b11e379c0e7843d9a1501850f78601e_1_500x5002212256d7c4001b1776552dce2bf7e86ff4c0225_1_500x500

2 likes

Prima spul inderdaad, alleen heeft lang niet iedereen dat in huis, tandpasta meestal wel. :grin:

1 like

Daar heb je een punt haha!

Heb het zelf ook weleens geprobeerd met Tandpasta maar zonder succes.
Deze tip ga ik zelf ook nog een keer testen :+1:

1 like

Tandpasta is wel een veel fijner polijstmiddel dan bijvoorbeeld commandant 4, dus je zult met tandpasta langer moeten poetsen voor hetzelfde resultaat.

1 like