Pontiac Hydraulica

Hallo.
Ik ben geen horlogekenner, maar kocht een partij oude horloges en verkoop die los of in kleine partijen. Eigenlijk meer als tijdverdrijf.
In de partij zat een Pontiac Hydraulica met 3 sterren.
Hij staat stil en wik wil die laten bekijken of het de moeite waard is om hem de laten repareren.
Ik krijg de achterkant niet open en overal op internet lees ik tegengestelde berichten, maar de conclusie is, dat je dat zelf niet zomaar kunt doen.
Is er iemand die daar ervaring mee heeft en voor mij wil kijken of reparatie de moeite waard is.
Groeten Frank Faasen .

Leuk horloge, mooi origineel incl kroon. Kosten voor de reparatie (service) zullen ongeveer gelijk zijn aan de waarde van het horloge. Er vanuit gaande dat er verder niets mis is met het uurwerk :slight_smile:

1 like

Weet u ook iemand die dat zou kunnen en willen doen. ?

peterc in rotterdam ook forumlid

Beter hier even op de kaart van @Chlorophyl zoeken:


Succes :sunglasses:

Zonder goed gereedschap is dat inderdaad erg moeilijk en ook het sluiten vergt veel kracht.
Maar het waren dan ook voor die tijd erg goed waterdichte horloges.
Een relatief hoog ref. nr. maar nog wel de grote P en de oude Hydraulica schrift
Als ik het goed zie is het ref. nr. 20124. Ik heb een 80124 dat is volgens mij de stalen uitvoering van dit model en daar zit een ETA 1280 in.