Pontiac Nageur service ja of nee?

Ik ben nog behoorlijk nieuw op dit forum maar inmiddels behoorlijk verslingerd aan vintage horloges. Ik heb voor een heel zacht prijsje deze Pontiac Nageur gekocht, welke wel loopt maar wel wat langzaam. Ik vroeg mij af of een servicebeurt de moeite waard is en wat dan ongeveer de kosten bedragen?

Ik zie geen foto…?

Beter je best doen dan :wink::grin:

1 like

5 likes

Die zou ik wel een een servicebeurtje laten geven want het geheel ziet er erg netjes uit.
Het plexie kost ook niet de wereld om te vervangen.

Het uurwerkje in deze zal een FHF 96 zijn waarschijnlijk en die zijn voor een beetje horlogemaker een eitje om te servicen.

1 like

En ik gok op een ETA 1080

In ieder geval laten opknappen. Kast en wijzerplaat zien er nog keurig uit.
Die band er af en een nette gladde leren band er op en je hebt een leuke vintage.
En de bodem een klein beetje laten doen, misschien zijn de sporen van de textiel band nog weg te krijgen (maar ik vrees van niet)

1 like

Prachtig horloge.
Mooie kast en wijzerplaat !
Zeker servicen. Nieuw glaasje, nieuwe veer.
Mooi leren bandje. Dan is deze schoonheid weer tien jaar een lust voor het oog en een genot om te dragen.

Dank voor jullie snelle reacties. Ik ga ermee aan de slag. Kunnen jullie wellicht nog een goed horlogemaker adviseren in de provincie Utrecht?

1 like

Vandaag de Nageur weggebracht voor service in Cothen. De Pontiac bleek een ETA 1080 te huisvesten. Over drie weken is ie weer okselfris ik kan niet wachten.

1 like

Wel foto’s plaatsen dan, hè?

Ik had dus goed gegokt :wink:

1 like

Pontiac weer helemaal op en top. Met dank aan Ronald Prins (Uw Horlogemaker, Cothen).
Morgen even een nieuw bandje halen.

9 likes

Nog mooier dan het al was.