Portemonnee trekken voor een vintage Seiko chrono

Maar de emotionele drang om er dan nog 5 bij te willen… :smiley:

3 likes

Als je nu een goedkope vintage chrono wil kopen, kom je eigenlijk voornamelijk uit bij horloges met rare kastvormen.

Een seiko van 500 euro vind ik nog redelijk betaalbaar. Niet iedereen heeft het geld liggen of over, maar je kan er in ieder geval voor sparen. Als je nog 5 jaar wacht, betaal je er waarschijnlijk het dubbele voor.

3 likes

5718-8000

1 like

Nou een Chrono Suisse met Landeron koop je voor rond de €200-300 zeker en ook chrono’s met valjoux 7733/34/Venus 188 zijn nog goed te betalen.

1 like

Als je van verchroomde kasten houdt, vast wel. Maar ik heb daar persoonlijk niets mee.

Een toffe rvs chrono is bijna niet te vinden voor onder de 300.

Ja dat is waar, rvs is betere kwaliteit maar daardoor hebben deze kasten meestal ook een betere kwaliteit uurwerk.

Valjoux 7733/34 moet wel te vinden zijn in rvs voor om en nabij de €300 maar ze liggen niet voor het oprapen inderdaad.

2 likes

hoorde ik daar mijn naam ?

maar ik weet er maar een klein beetje van , binnenkort weet ik iets meer :wink:

2 likes

Haha :joy: :wink:

Kom kom, niet zo bescheiden.:sunglasses:

Ind…En die Heuer op de foto is mijn inziens de mooiste. Tevens één van de mooiste chono’s ooit gefabriceerd.

Deze toevallig laatst opgeduikeld bij mijn vader. Belachelijk groot horloge vonden mijn broer en ik het toen. Nog helemaal origineel en liep meteen weer.
Tot een dag later… Kan gemaakt worden, iets met balansas maar kost dan wel zo een €265
Geen idee of ik dat zou moeten doen.

2 likes

De 6139 is gebasseerd op de 6106 volgens mij. Een donor balans as zou niet al te veel moeten kosten.

1 like

Wel een gaaf horloge!! Enig idee welk model dit is?? Denk dat de reparatie nog wel te verantwoorden is gezien de prijzen van Seiko vintage klokjes. (Hoor mij nou praten, alsof ik er alles van weet, maar pas sinds een paar dagen weet van heb)

1 like

deze mooier IMO , betere balans , maar ja … Heuer heb ik geen verstand van :wink:

3 likes

Het is de 6139- en het na de streep ben ik even kwijt.
Ik kwam toen ook dit topic tegen en daar vind je ook veel over de seiko’s uit deze serie.

Edit: 6139-8020 lees ik net terug in de link :wink:

1 like

Ik moet het even navragen wat het ook weer precies was en als iemand het voor een leuke prijs kan doen is het nog interessant,

Die is ook erg mooi, echter ik blijf bij de vorige.
Vind m juist erg mooi in balans. Smaken verschillen gelukkig :grin:

Welk model is dit,?

Mooie. :heart_eyes: Wel doen. Repareren. Welk typenummer is dit?

En wie heeft nou van wie gestolen? Tissot van Seiko of vice versa?

Edit: Al gevonden. Is inderdaad de 8020 :thumbsup:

1 like

Als ik iemand kan vinden die het kan doen tegen een betere prijs misschien wel. Anders vind ik het toch wel veel geld.