Rado.. captain Iglo

Eind jaren 90 heb ik een tijdje een toen al vintage Rado gehad. Was een mooi en heel apart horloge met een ovale chrome kast. Dat kleine ankertje op de wijzerplaat draaide agv de zwaartekracht mee met de bewegingen van je pols. Het uurwerk liep redelijk op tijd en het was geloof ik al een automaat. Ik heb het horloge indertijd (helaas) aan een collega verkocht. Ik was die Rado al vergeten, tot jouw topic. Onderstaand een foto’tje van het internet (mijn Rado was zonder het woordje Conway)

1269783_111024150724_codes_81_Rado_and_82_Longines_John_Dizon_002

Die heb ik gisteren live mogen aanschouwen en zijn écht heel gaaf. 37 én 42 mm en ik zit nu te dubben tussen een CaptainCook en een GoldenHorse.
De bijbehorende bracelets zijn overigens subliem in comfort.

Ja…ik vind deze nieuwe versie ook geslaagd moet ik bekennen. :+1:

3 likes

Ik heb ook 2 radio’s, leuk merk, leuke is dat er geen krassen op komen, mooi design. :slight_smile:

1 like

Ik vind die Captain Cook ook wel tof. Dat soort retro duikers zijn nu natuurlijk helemaal “in” en je ziet ze wel meer (ik hou er wel van!), maar deze speelt in op jaren 60/70 stijl met een geheel eigen look. Ook de maat (37mm geloof ik) vind ik beter passen bij zo een retro uitstraling dan de 40+ maten die andere merken aanhouden voor horloges met een soortgelijke inspiratie.

2 likes

Ik heb nog nooit een kras op mijn radio gehad :grin:

1 like

Via gsm getypt, autocorrect is a b*tch :blush:

1 like

topklok :sunglasses::+1:

Ook nog de rode variant gezien? Die is echt :heart_eyes:, tenminste op de render…

Nope zat er niet bij.

1 like

Is ook maar 10ATM, beetje magertjes.
Het is een diver ‘look’ zullen we maar zeggen.
En nee, ik zou hem nooit kopen.

Mijn RADO collectie:

7 likes

Daar kan ik ook enthousiast van worden :slight_smile:

1 like

Rado Captain Cook Mk. 1 op de originele NSA bracelet.

image

5 likes