Rado Hyperchrome

Gisteren deze Rado Hyperchrome eta 2894 37 jewels automatic gepast (4.700,00 euro retail) . Het zou een limited edition moeten zijn. Wat vinden jullie hiervan?

3 likes

Met de retailprijs heb ik niet veel maar met het horloge juist heel veel. Ik heb geen 4700 euro over voor een horloge maar zit wel een jaar verlekkerd naar de quartz te kijken.

https://www.horlogeforum.nl/t/welk-quartz-horloge-had-je-willen-dragen-vandaag/129114/20?u=erikje

1 like

Ik vind het een prachtig horloge.
Hele mooie wijzerplaat met eigenwijs uitgevoerd datumvenster.
Als je het geld ervoor over hebt, waarom niet?

2 likes

Ook heel mooi! Ik wil zelf gaan sparen voor een wat exclusiever model (liefst een limited edition) en heb 5000 - 7000 euro als doel. De Breitling super ocean heritage b01 (Breitling eerste inhouse movement ooit (Tudor gebruikt dit uurwerk ook) maar die valt net buiten de prijsrange en is voor die prijs ook niet in een limited edition verkrijgbaar. Ik vond dit wel een aardig alternatief.

1 like

Maar mocht het toch niet helemaal bevallen, hou dan wel rekening met een behoorlijke afschrijving.

Ja er zijn helaas maar weinig horloges die echt waardevast zijn. Alternatieven?

Daar kan ik je geen advies in geven, chronograaf horloges zijn niet mijn ding.

Plaatsing van het datum venster is echt weird :frowning:

Dat is juist een van de dingen die ik wel mooi vind aan dit horloge: hij is op subtiele wijze anders dan de standaardhorloges :slight_smile:

Ik vind dit een prachtig stijvol sportief horloge :heart_eyes: mooi vormgegeven kast bicolor, mooie wijzerplaat en voor een krasje hoef je minder bang te zijn…:grin:
Een beetje een Speedmaster 2.0

1 like

Ik vind het helemaal niks eerlijk gezegd. Rara combinatie van kleuren (kast, pushers en bezel), eindlink van de band veel te lang. Twee subdials te groot, rare datumpositie. Alles uit verhouding wat mij betreft.

4 likes

Hoi Marc,

Over smaak valt niet te twisten.
Mijn smaak is dit zeker niet.

Waarom wil je graag een LE?
Omdat je dan iets draagt dat anderen niet dragen?
Of omdat je denkt dat het een goede investering is?

In die prijsklasse vind ik deze chrono’s veel mooier (in bezit of in bezit geweest):

4 likes

Hoi Bauhaus! Dank voor je reactie. Ik zie een horloge meer als een investering in mezelf. Ik ben een liefhebber maar natuurlijk zou het fijn zijn als ik er nog wat voor terugkrijg mocht ik het horloge ooit willen verkopen. Waarom een LE? Omdat niet iedereen daar mee rondloopt inderdaad. Zoveel mensen met Rolexen en Omega’s tegenwoordig (niks mis mee), maar hierdoor niet echt bijzonder voor mij. Rolex zit sowieso in een hogere prijsklasse. Ik zoek dus iets van een gerenommeerd merk met een goed uurwerk en bij voorkeur limited omdat dat het ook wat exclusiever maakt natuurlijk. Mooie Omega en Zenith trouwens! Ik vind de Breitling super ocean heritage b01 daar een beetje op lijken!

1 like

Ik snap waarom je dat vind. Smaak is persoonlijk :slight_smile: ik vind hem wel mooi :slight_smile: Juist dat hij zo bijzonder is maakt hem in mijn ogen mooi :slight_smile:

Over de eventuele doorverkoopwaarde van de Rado zou ik me geen illusies maken. Als je die na 5 jaar verkoopt zou het mij verrassen als je er meer dan 30% van de verkoopprijs voor terug krijgt.

Als dat geen probleem is en je vindt 'm mooi?
Lekker kopen en met plezier dragen.

1 like

Weet je alternatieven in die prijsklasse die waardevaste zijn?

Speedmaster👍🏼. Overigens zou ik even goed rondkijken als je voor de Rado gaat. Op chrono 24 staan ze zelfs in NL voor 1000,- goedkoper.

1 like

Waardevast en uniek gaan helaas niet vaak samen. Een sub of speedmaster zijn erg waardevast, maar persoonlijk vind ik ze een beetje saai.
Staar je ook niet te blind op LE’s van merken, aangezien deze veel de oplage toch niet halen via de normale verkoop (hoe gelimiteerd is 2000 stuks?). Een manier om een aankoop waardevast te maken is hem tweedehands kopen, waar iemand anders de afschrijving op zich heeft genomen.

1 like

De Zenith El Primero 38mm zal relatief meevallen als je die goed inkoopt. Een “standaard” Speedmaster helemaal, maar die vind je saai.

1 like

Nieuw of gebruikt?

Ik ben huiverig voor 2e handshorloges: hoe vaak heeft iemand zijn horloge bijv. laten vallen? Dat kan ik aan de buitenkant niet zien. De LE van Rado zijn meestal 600 of 1000 stuks. Bij Omega ligt dit tegenwoordig gemiddeld op 3 a 5000 stuks.