Rado

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier. Nu heb ik een aantal vintage horloges aangeschaft en ik vroeg mij af of jullie er misschien wat meer over kunnen vertellen en ik ben benieuwd of jullie weten wat ze ongeveer waard zijn. Ik kan er weinig over vinden op internet.
Het gaat om:

  • Een Rado Golden Gate Automatic uit de jaren '70;
  • Een Certina Rado Diamaster Quartz uit de jaren '70;
  • Een Aureus Edox automatic uit de jaren
    ’60

Alvast bedankt voor de reactie en ik kijk hier graag met veel plezier rond.

Groet,
Fokko

Welkom Fokko.

Heb je wellicht ook foto’s?
Dan wordt het misschien wat makkelijker voor iemand om een antwoord te geven.

Hoi Revenant,
Dankjewel voor je welkom:) Ik snap je punt, maar momenteel heb ik nog geen foto’s.
Ik moet de horloges nog ontvangen. Zodra ik ze heb zal ik even een foto maken en hier plaatsen.

Groet,
Fokko

:sob::sob::sob:

Ja da’s niet zo handig inderdaad, lijkt me… …dan weet je dus straks of je teveel betaald hebt of niet?

Ik ben best bereid om, in redelijkheid, jou en andere newbies te helpen, maar het gaat wel heel erg vaak alleen maar om wat de waarde van de - vaak vrij rampineuze - horloges is. In dit geval klinkt het dan weer niet zo slecht met de merken die je noemt, maar stel die vraag s.v.p. pas als je de foto’s hebt…?

2 likes

Hoi,
Ik snap je punt:)
De reden dat ik even informeerde naar de waarde is inderdaad omdat ik even wil weten of ik er niet teveel voor heb betaald.
Voor de Rado heb ik 180€ betaald, voor de certina / rado 150€ en voor de Aureus Edox, €80. Ik heb de types al proberen op te zoeken maar kan er niet bijzonder veel over vinden op internet. Zodra ik ze binnen heb zal ik even foto’s maken.

Groet,

Fokko

De Certina/Rado Diamaster Quartz uit 1975

3 likes

Mooi! Niet duur, voor zover ik de prijzen op eBay heb gezien. Hij komt niet vaak te koop. Ik heb een Rado electrosonic die ook voor dikke prijzen weg gaat.

Leuke certina idd :ok_hand:t2:

En hier een foto van de Aureus / Edox die ik vandaag ontving. Een automaat 36 mm zonder kroon en 39mm met kroon.
Over het merk Aureus heb ik niet veel kunnen vinden. Misschien weet iemand van jullie er meer over te vertellen…?Op de kroon staat het Edox logo en ook op het deksel op de achterkant staat het logo van
Edox

Persoonlijk heb ik een beetje twijfel over dit horloge… Op het moment dat ik de tijd verzet en ik te hard aan de kroon draai dan begint de wijzerplaat enigszins te schuiven… Ik weet niet of dit normaal is bij gedateerde horloge of op zijn minst vaker voorkomt. Bij jullie hier iets over bekend?