Rampjaar voor luxemerken

Kom hem maar snel brengen. Geef ik je deze week 25k
Volgende week geef ik nog maar 24k
:smiley:

2 likes

Ja.

Ik ben pro:

3 likes

27.5 Henman. Omdat jij t bent :mask::sunglasses:

2 likes

Hupsakee, verschil delen en verkocht! Beiden gefeliciteerd 🥳

3 likes

Ik heb de rest van het topic nog niet gelezen, maar wil hier toch even onbevooroordeeld op reageren🙂. Als de definitie van marge hier is de verkoopprijs minus productiekosten (materiaal, manuren productie, afschrijving machines, etc.), dan gaat zo’n horloge misschien wel 50 keer over de kop. Neem je echter ook nog de ontwikkelkosten mee dan wordt het al een stuk minder… Als je vervolgens ook nog kijkt naar verkoop- en promotie-activiteiten dan is de marge niet zo heel groot meer denk ik… Je hebt het dan dus over pure winst, wat misschien ook weer terugvloeit in het bedrijf voor ontwikkeling of andere waarborging van de continuïteit. Kortom, het is maar hoe je het bekijkt. Het is natuurlijk wel een gegeven dat een onevenredig groot gedeelte van de prijs bestaat uit kosten voor het verkoop- en marketing-apparaat van Rolex en dealers.

Ik heb het gehad over marge juwelier zoals ik al eerder heb gemeld.

Maar dit zegt niet alles over het gegeven of ze wel of niet succesvol zijn… Zelfs de nettowinst zegt hier niet alles over… Om antwoord te geven op de vraag of ze wel of niet succesvol zijn zul je moeten kijken naar de mate waarin ze hun missie realiseren!

Zoals ik al zei, ik reageerde direct op jouw opmerking zonder de rest van het topic en dus jouw ook jouw nieuwe opmerkingen te hebben doorgelezen. Overs geldt mijn verhaal dan nog steeds, ook de marge van de juwelier gaat grotendeels op aan de verkoop van ‘beleving’, oftewel, marketing…(pand op a-locatie, luxe inrichting, mensen met veel ‘kennis’ in kostuum, afdracht aan Rolex voor marketing (dealership), etc.). Marge van de juwelier zal zeker niet onder de 50% zitten!

Wat ik me afvraag @PeterLC, kom je wel eens calibers van eenvoudiger merken dan Rolex tegen waarvan je vindt dat ze de Rolex-caliberkwaliteit benaderen ?
Als vintage/goedkope meukliefhebber ben ik hier naar uiteraard op zoek…

1 like

Vintage Certina! :+1::ok_hand:

2 likes

Aha !!! :slightly_smiling_face::+1:t2:

1 like

We kunnen het forum met al dit soort topics al wel bijna omtoveren tot www.horlogeprijzenforum.nl…
Misschien kan @jur een aparte categorie maken voor alles wat met geld en horloges te maken heeft. Ik zij zeggen: een zwart label dan

1 like

Plaatjes?! :stuck_out_tongue::stuck_out_tongue::stuck_out_tongue::stuck_out_tongue:

Wordt geen rampen jaar jo. Corona blijkt toch niet besmettelijker dan de griep, dus we kunnen weer door! :muscle:

1 like

Hoe vintage?

Wel de handwinder :sweat_smile:.

2 likes

Thuis vanavond even zoeken in het foto-archief…

2 likes

Uit een ander topic vond ik dit wel een leuke opmerking:

In de zin van: “Ik laat me niet beïnvloeden door reclame. Ik koop alleen de bekende merken.”

Er is al veel gezegd over schaarste. En prijzen stijgen bij schaarste. Maar schaarste is niet per se zeldzaamheid. Is het nu een goed teken, of een slecht teken of het aantal aangeboden horloges van het type dat je graag wilt stijgt? Wat interessant zou zijn om te zien, is een grafiek waarbij het aantal aangeboden horloges, en de prijs samen worden getoond. Ik denk dat het aantal aangeboden horloges achterloopt op de prijs. Eerst stijgt de prijs, dan het aantal aangeboden horloges. Bij crisis daalt de prijs, en dan het aangeboden aantal. Dus wil je profiteren in corona tijden, dan moet je op het juiste moment beslissen…

Ehh?:thinking:

1 like

Ik denk dat het met een knipoog bedoeld was :wink:

1 like