Reader badge

Het is mij niet helemaal duidelijk wanneer je de Reader badge toegekend krijgt. Krijg je deze badge automatisch als je in een lange topic (+100 replies) alle berichten hebt gelezen? Of is er een andere manier?
Als je in het badges menu ‘Reader’ aanklikt zie je dat deze op 4 februari voor het laatst is toegekend. Misschien een hiccup in de software?

https://www.horlogeforum.nl/badges/17/reader

1 like

De jeugd van tegenwoordig leest niet meer. Schande!

2 likes

Verschrikkelijk, wat een onheil.
Is de AIVD al gewaarschuwd?

Ik heb hem lekker wel :stuck_out_tongue:.
Volgens mij komt de software enkel naar tijd in een topic om de leestijd te bepalen. Dus dan krijg je de badge bij deze tijd maal het aantal berichten.

Dat denk ik niet. De JSON erachter wordt per post geladen volgens mij. Er wordt dus geregistreerd of iemand bij post 1 begonnen is en alle poets heeft geladen tot het einde. Tijd per post weet ik niet of die gemeten wordt, maar de scrollwijze waarschijnlijk wel. En op basis hiervan wordt gekeken of alles “gelezen” is.

2 likes

Aah duidelijk.
Het zal nog kunnen dat er een tijd per bericht wordt meegenomen, al valt dit enkel te testen met tenminste twee mensen zonder die badge, die handmatig door een 100+ topic heenscrollen.

1 like

Maar voor we dit gaan onderzoeken wel de bevestiging dat de badge nog uitgedeeld wordt van @jur . Anders is het zoiets als een ontgroening waar je de newbie laat zoeken naar een wifikabel…

1 like

Bedankt voor de antwoorden, ik wacht het antwoord van een moderator af.
Ik heb ondertussen via een random korte topic (wel meer dan 100+ replies) geprobeerd langzaam door te scrollen, echter zonder succes.

1 like